Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna ner Red Hat 6 på CD...


MattiasN

Rekommendera Poster

För någon månad sedan tog jag hem RH 5.2.iso från Sunet för att bränna in den på CD mha Easy CD-Creator. Jag brände in .iso-filen och därefter lade jag till ytterligare några linux-program på cd:n för att fylla ut det lediga utrymmet. Problemet var bara att RH INTE gick att installera från cd:n. Jag skapade start-diskar och installationen gick igång, men när den kom till det steget då man hade satt i RH-cd:n i cd-spelaren berättade installationprogrammet att det INTE var en Red Hat-cd som satt i spelaren. Skumt!!

 

Nu har jag tänkt att bränna ner den nya Red Hat 6.0 på cd och har hittat den på sunet (redhat-6.0-1-i386.iso). Vad jag nu undrar är om det bara är att "lägga över" .iso-filen till cd, eller om det är nåt annat man bör tänka på, med tanke på att det inte fungerade när jag brände ner RH5.2.iso:n?

Går det exempelvis bra att lägga till fler filer på cd:n som jag gjorde, utan att det "påverkar" innehållet (Red Hat-filerna?

 

//Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Bergdahl

Vad du ska göra är att starta Easy CD creator och välja ARKIV>"skapa CD från avbildning". sedan får du söka rätt på filen *.iso. Kom bara ihåg att standardfilformatet är för Easy CD *.cif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag brände sist så gjorde jag exakt så som du just beskrev, men RH gick ändå inte att installera...

 

// Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om mitt misslyckande förra gångent berodde på att jag lade till extra filer på samma cd som RH-iso:n. Denna gång lyckades jag nämligen utan problem installera RH6-iso:n som jag brände ner igår...

 

//Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...