Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Endast väden i distination vid kopiering.


cowi

Rekommendera Poster

Hej

 

Har en kodrad enl. nedan.

 

Skulle vilja att den klistrade in special endast värden så den inte förstör formateringen i distinationsområdet men jag får inte till det.

 

.Range(Range("A4"), Range("A65536").End(xlUp)).Copy Worksheets("Koll-v").Range("E5")

 

Hoppas ni har en lösning

 

cowi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du måste gå via Clipboard, dvs först göra Copy utan argument och sedan PasteSpecial där du vill ha värdena. Man kan spela in ett macro när man gör den operation man vill utföra så får man lite kod att utgå ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två vägar att gå, via clipboard eller tilldelning.

 

Dvs via clipboard, generiskt exempel:

Range("A1:A10").Copy
Range("B1").PasteSpecial xlPasteValues

 

eller via tilldelning, samma sak:

Range("B1:B10") = Range("A1:A10")

tilldelning är snabbare även om skillnaden är liten. Det man måste tänka på vid tilldelning är att källan måste vara lika stor som målet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Copy kopierar hela cellinnehållet i en enkel sats och går ej att styra mer än så.

 

Vill du bara kopiera text är de två alternativen jag gav de jag rekommenderar. De är inte alls komplexa och torde inte ge dig några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda nackdelen med att använda clipboard är ju att du förstör vad som eventuellt redan ligger där. Jag skulle också rekommendera dig att tömma clipboarden när du gjort din copy/paste (om det inte görs automatiskt) så att det inte ligger kvar tex konfidentiell data som man råkar klistra in långt långt senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...