Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har tappat två partitioner


marblearch0

Rekommendera Poster

marblearch0

Hej!

 

Jag har sökt lite både här på forumet och googlat men inte hittat någon som har precis det här problemet så jag skapar en ny tråd.

 

Jag vaknade upp till en ganska otrevlig överaskning imorse då jag skulle starta Photoshop. Fick upp meddelandet:

 

"Den enhet eller nätverksanslutning som genvägen Photoshop.lnk refererar till är inte tillgänglig. Kontrollera att disken är odentligt insatt och att nätverksenheten är tillgänglig och försök sedan igen."

 

Öppnade utforskaren och hittade endast C: medan mina andra två partitioner D: och E: var borta. Jag har en 500gb hårddisk som är uppdelad i tre partitioner varav C: endast innehåller operativsystemet Windows 7 64. Jag har inte gjort några större ingrepp i datorn på ett bra tag, inga formateringar, inga partitioneringar eller liknande. Jag satt och jobbade i Photoshop tills ganska sent igår, stängde av datorn, gick och la mig och vaknade upp till två försvunna partitioner. Någon som har råkat ut för något liknande eller vet vad som kan ha orsakat det här? Kanske till och med vet om det går att få tillbaka partitionerna på något sätt?

 

Tacksam för hjälp.

 

Edit: Gick in i diskhantering och kollade och där ser det ut såhär:

 

post-72839-1277798470,79_thumb.jpg

 

Är ju högst oroväckande att det som tidigare var två partitioner står som "ledigt utrymme".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marblearch0

Jag sitter faktiskt och väntar ivirgt på att TestDisk ska bli klart :). Har hittat en av partitionerna iaf, hoppas den andra finns där någonstans också. Tack för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var roligt att programmet verkar göra en del nytta och tack för poängen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du hittat partitionerna så gör en backup och kör sedan något av programmen för att testa diskar på Ultimate Boot CD. Tappade partitioner kan mycket väl bero på fel på disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...