Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får man det här att fungera i Visual C#


simkort

Rekommendera Poster

{ StringBuilder hex = new StringBuilder(); int op = (int)Math.Pow(2,16); int remainder=num; while (op>0) { int nybble = (int)Math.Floor((decimal)(remainder / op)); remainder = (int)(remainder % op); op /= 16; hex.Append((nybble < 10) ? nybble.ToString() : ((char)(nybble + 55)).ToString()); } MessageBox.Show(hex.ToString()); }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimKort --- vi har sagt det förut vi säger det igen.

 

1: Bättre frågor pls. Lite med text helt enkelt.

2: Läs en bok, gå en kurs. Det finns massor med bra gratis böcker på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen har du inte fösrtått vad man är ute efter.

Jag själv tillhör den nya generationen som inte läser

böcker varken på internet eller annars.

Att det är så svårt för er att ni har en bugg kan inte

jag snappa.

ipad på dig. Regnmannen på Moon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser väldigt sällan böcker om programmering. Oftast använder jag Google, ibland skriver jag en fråga på nått programmeringsforum. Oavsett vilken metod jag väljer så måste jag kunna kommunicera. Med Google måste jag kunna beskriva mitt problem i form av vettiga söktermer. Skriver jag i ett forum måste jag kunna beskriva mitt problem så att andra förstå. Annars får man inget svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte det minsta problem att kopiera Anjunas kod i din tidigare tråd och klistra in i ett textdokument. Det blir så snyggt med radbrytningar och indenteringar.

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt klipp ovan är från din andra tråd så kompilerar den alldeles utmärkt i VS2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser väldigt sällan böcker om programmering. Oftast använder jag Google, ibland skriver jag en fråga på nått programmeringsforum. Oavsett vilken metod jag väljer så måste jag kunna kommunicera. Med Google måste jag kunna beskriva mitt problem i form av vettiga söktermer. Skriver jag i ett forum måste jag kunna beskriva mitt problem så att andra förstå. Annars får man inget svar.

Men du lärde dig väl inte att programmera på det sättet? Gick du inte någon kurs eller följde en lärobok?

 

Inte illa ment, simkort, men det känns som det är ett problem att du saknar baskunskaper när du försöker dig på svårare saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att jag gått kurser. Men ursprungligen har jag lärt mig programmera genom att jag kommit över ett kodexempel som jag sedan av ren nyfikenhet har experimenterat med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser väldigt sällan böcker om programmering. Oftast använder jag Google, ibland skriver jag en fråga på nått programmeringsforum.

 

Som start i sin programmeringskarriär är grundläggande böcker, oavsett språk, inte alls fel att gå igenom. Har man lärt sig ett språk väl kan man oftast bara med lite referenslitteratur, eller Googles hjälp, sätta sig in i det mesta av ett nytt språk.

 

fast för att få en susning om vad objekt är, hur de ska användas, hur man kan ärva klasser, interface och allt det där så behövs det litteratur. Okej, artiklar på nätet kan duga men du behöver något/någon som berättar för dig vad som finns, vad som går.

 

har man aldrig jobbat i en flertrådat miljö samma sak, referenser behövs.

GUI-miljö med händelser och delegates, samma sak. har man dock en grund att stå på, kan man programmera är det inga svåra saker att greppa ska sägas.

Det ovan exempel på saker man måste lära sig av andra. Det finns vederlagda metoder för det hela som man inte bör bryta emot.

 

Stora svårigheten i ett språk som C# är att känna till allt som går.

 

Det vill säga, det är en sak att kunna programmera, det är något man bör lära sig av annan, och en sak att lära sig ett språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tusan så svårt der är!

Fick man et språk insupet med modersmjölken,

då ska man kunna dummkopf !

Då är man som en Hitlerjugend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad vill du ha sagt med det?

 

Svårt? ja, programmera är inte så lätt som man kan tro. Finns massor med fällor att falla i. Massor!

 

Det gäller att man kan greppa tankesättet. När jag för många år sedan gick den där första kursen i programmering på KTH fanns där givetvis alla typer av personligheter. Tjejen som kunde tala svenska och franska som modersmål, engelska närapå, ta sig fram utan problem i Spanien i Italien...

 

Men programmera, det språket, det klarade inte hennes hjärna av. Inte en chans. Okej, hon klarade kursen men programmera var inte hennes framtid. För den som nu trodde att språk var språk.

 

Nu säger jag inte att du är imbecill vad gäller programmering, bara att du kanske ska ta ett steg tillbaka och titta lite på grunderna i språket du valt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen har du inte fösrtått vad man är ute efter.

Jag själv tillhör den nya generationen som inte läser

böcker varken på internet eller annars.

Att det är så svårt för er att ni har en bugg kan inte

jag snappa.

ipad på dig. Regnmannen på Moon.

 

Att försöka sig på och lära sig ett språk på detta sätt, brukar kräva lite teori också och inte enbart praktik, går man en vanlig kurs så får man definitivt öppna lite litteratur i samband med all praktik, har i alla fall jag fått göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...