Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nätagg


Chong

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har en lite fråga jag undrar om de är nån som vet nått program där man kan övervaka volten på sitt nättagg och som registrerar om man får spänningsförlust ?

 

Det är nämligen så att när jag börjar lira lite tyngre spel så slår datorn utan förvarning av sig själv och när den gjort det går det inte att starta datorn fören man har stängt av huvudströmbrytaren på nätagget och låtit den vara av ca 10 sek.

Det roliga är att när jag körde med ett klenare grafikkort så funkade de alla spel bra men sen satt jag i mitt ati radeon XFX 4890 igen och då började han igen, satt då skickade jag i väg grafikkortet för att jag tänkte att jag hade fel på det, men de kunde inte hitta nått fel och det enda som inte är nytt nu är mitt nättagg, för både grafikkortet och nätagget har även setat i en annan dator där det gjorde likadant.

Så nu innan jag köper nytt nätagg så skulle jag väldigt gärna villa se om det verkligen är det, så det inte är grafiken i alla fall.

Nättagget är föresten ett AXP 630watt var rätt billigt dessutom så man får väl lite vad man betalar för men det ska endå funka har en kompis med i stort sett lika prylar, lika nätagg och grafik men han har turen att de funkar och tänkte nämna också att datorn inte blir för varm min Cpu ligger på ca 50 grader under belastning och grafiken på ca 60.

 

Hoppas nån kan komma med nått bra tipps.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...