Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett enkelt program för Flash bildspel/slideshow


Ann-Cathrine

Rekommendera Poster

 

 

Jag har kollat runt bland en rad program för Flash bildspel/slideshows. Jag har testat några testversioner av "Flash Slideshow Maker", Ipixsoft m fl program och inget av programmen har de funktioner som jag efterfrågar.

 

Jag kan inget om programmering och har heller inte tänkt lära mig det utan vill endast hitta ett hyfsat enkelt och smidigt program för följande:

 

1. Ett bildspel med naturbilder. Bilderna ska kunna skalas automatiskt, ungefär som att "zooma ut". Dvs programmet ska inte beskära bilderna så att bara vissa delar syns. En eventuell beskäring ska jag kunna göra själv.

 

2. På varje bild ska det gå lätt att lägga in en text, en statisk text. Texten ska inte krympa med bilden utan vara fristående.

 

3. Det ska endast vara bilderna i sig som syns, det ska inte vara några svarta eller vita rutor runt bara för att man väljer ett annat format än standardformatet på bildspelet.

 

4. Den färdiga flashfilmen ska fungera i både IE Och Firefox

 

5. Texten ska vara fast hela tiden, inga effekter

 

6. Det ska inte finnas någon preloader utan det ska enbart laddas med min första bild.

 

Hoppas att någon har tips kring detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte möter dina krav men kolla in Autoviewer, tiltviewer eller postcardviewer, alla från samma "tillverkare".

Gratis i ett utförande, men man kan köpa licens och då medföljer en photoshop-plugin som hjälper med medskalning och generering av en xmlfil som används i bildspelet.

 

http://www.simpleviewer.net/autoviewer/pro/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack för ditt tips men det är inte den typ av program jag söker.

 

Programmet ska generera en swf-fil och göra ett bildspel som automatiskt upprepas osv, se önskemål i tidigare inlägg.

 

Hoppas att någon annan har tips på ett sådant program!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...