Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Banda in från spotify


mattan100

Rekommendera Poster

Hej jag har ett program som följde med mitt Creative ljudkort där man kan banda in ljud som datorn spelar upp. Men då undrar jag om det är lagligt att banda in från Spotify.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tillåtet enligt upphovsrättslagen, så lagligt är det. Däremot är det inte tillåtet enligt avtalet du godkänt med Spotify.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de märker det kan du säkert bli bannad och bli av med kontot, jag har inte själv läst avtalet så grundligt, men det brukar vara så.

 

Jag kan dock inte tänka mig att de kan märka det. De är förmodligen bara tvungna att skriva så enligt sina avtal med skivbolagen, för att inte konkurrera med iTunes och liknande där man betalar mera för att få spara låten på sin dator.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

XXX är ett lagligt gratisprogram som rippar och namnger låtarna.

xxx.xxx.xxx

 

Namn på applikation och länk till detsamma redigerat av moderator

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-03 23:41:32 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ett lagligt gratisprogram

Lagligt eller ej så bryter det mot Spotifys villkor.

 

Namn på applikation redigerat av moderator

 

 

[inlägget ändrat 2009-11-04 00:02:04 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Spotify's användarvilkor (Terms and Conditions of Use) punkt 10 ( Restrictions of use) stycke i så får man ej "rippa" låtar.

 

Eforums regler tillåter inte diskussioner kring verktyg eller metoder för att kringå villkor.

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.
//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Jag har därför redigerat Jan Gissbergs inlägg och låser härmed denna tråd.

 

/Cluster

Moderator för Juridik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...