Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Atheros nätverkskort


Uhrovec

Rekommendera Poster

Jag har precis installerat Windows XP på min Asus X51R, från att tidigare ha kört Vista. I denna sitter ett Atheroskort som i Vista var kompatibelt med Windows egna "nätverksväljare" för trådlösa nätverk. Där man simpel kunde gå in och få upp en lista på samtliga trådlösa nätverk som fanns tillgängliga, för att sedan endast fylla i ett lösenord så var man inne på nätverket.

 

Nu när jag har installerat XP och de angivna drivrutinerna från Asus hemsida så tvingas jag använda Atheros egna program för att ansluta till trådlösa nätverk (Atheros Client Utility), ett program som är väldigt osmidigt då man bland annat tvingas ha ett LEAP username, något som jag inte har en aning om vad det är. När jag försöker använda den vanliga anslutningsmetoden för trådlösa nätverk så fylls rutan som i vanliga fall är fylld med trådlösa nätverk av texten "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen. Om du har annan programvara för att konfigurera den här trådlösa anslutningen bör du använda den...."

 

Så min fråga är nu, finns det någon möjlighet att istället för Atheros anslutningsmetod använda den "normala". Om detta inte fungerar så skulle jag gärna vilja veta hur man får fram LEAP usernamet=).

 

Ursäkta för den långa texten och tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...