Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner för modem


johanare

Rekommendera Poster

efter en smärre crasch i en hårddisk satt jag i en ny hårddisk i datorn. installerat xp o office men kommer inte vidare ut på nätet. den gamla hårddisken funkar och jag kan se den men delar av den är paj, vilket gjorde att windows inte funkade. dessutom var den full så en ny fräsch och större va på sin plats.

 

kollar i enhetshanteraren. där finns inte modem med att välja, dock 3 stycken gula frågetecken under andra enheter, vilket jag antar betyder att drivrutiner saknas för dessa.

dessa är Ethernet-styrenhet, PCI-device och Videostyrenhet (vga kompatibel).

 

datorn är ett bygge av en affär och jag vet inte vilket nätverkskort eller modem eller vad det heter används. jag kör med telia bredband.

 

Datorn har Intel Core2 1.6GHz 1GB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia!

Jag ska kolla detta i helgen.

 

När jag vet vilket moderkort jag har, kan jag ladda hem drivrutinerna på nätet? Hänger drivrutiner till nätverkskortet med tror du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone så är korrekta drivrutiner för moderkort och chipset på moderkortet en nödvändig grund att ha först. Nätverkskort är oftast integrerade på moderkortet sedan några år tillbaka och bör då fungera när moderkortets drivrutiner är installerade.

 

Drivrutiner för moderkortet hittar du på moderkortstillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...