Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med PCI-grafikkort + 30 tums skärm


bengan_m

Rekommendera Poster

Hej

 

Införskaffade nyligen en ny 30 tums skärm men det vissade sig att det inte mitt intregrerade grafikkort stöde max uplösningen på skärmen, så jag försökte lösa problemet med att köpa ett PCI grafikort" Ati Readon HD 2400". Problemet är att jag upplever att dator hackar extremt mycket när jag använder mig utav skärmen. Köra program som innan gick problemlöst är nu nästan omöjligt. Det verkar som mitt integrearade grafikort och den nya PCI grafikort inte riktigt kommer överrens. CPU användandet har inte gått upp märkbart vilket får mig att tro att det är något som gör att updaterings frekvensen på grafikorten som är problemet.

 

Kan jag helt stänga av mitt intregrerade grafikort och skulle detta i så fall lösa problemet?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Asustek Pundit P1-AH2, socket AM2, 250 Watt PSU, en barbone med inbyggt moderskort, kanske är det som spökar då, värt att kolla upp iaf.

tack för svaret

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara för klent nätaggregat. Låna ett från en annan dator och koppla in vid sidan om. Du behöver inte skruva ur ditt eget, bara koppla ur alla kablar och sätta dit de nya. Se bara till att skydda dig mot statisk elektricitet, samt att inte nätaggregatet trillar ned på moderkortet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aldrig få för mycket effekt, det fungerar inte på det sättet. Datorn belastar (drar) alltid samma oavsett nätaggregatets effekt, utom då effekten understiger vad datorn behöver. Det sistnämnda kan eventuellt vara fallet för dig.

 

Det aggregatet du länkar till är ett lågprisaggregat. Kan inte säga nåt om kvalitén, men inga skruv eller nätkabel medföljer! När du tittar på olika aggregat, gå in på tillverkarens sida och kolla vad det ger för ström (A) på 12V1+12V2. Hos Dustinhome.se kan du se om nätaggregaten är AMD och Intelcertifierade, vilket säger en del.

 

Men först tycker jag du ska låna ett aggregat för att försöka verifiera felet. Det kan vara andra fel, t ex felaktigt grafikkort, virus mm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...