Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows brandväggen avaktiveras


Grim_1

Rekommendera Poster

Tjo!

Jo, så här ligger det till.

Windows brandväggen är alltid av-aktiverad varje gång jag startar upp datorn eller efter jag har försatt datorn i viloläge och startar upp den igen.

 

När jag köpte den så var det med ett tillfälligt McAfee virusprogram som gick att använda i 3 månader och brandväggen funkade som den skulle, men när tiden gick ut så bytte jag till Avast gratisversion, vilken jag testat tidigare på andra datorer och har funkat. Då slutade brandväggen att automatiskt aktiveras.

 

Datorn brandväggen strular på har Vista som operativ och har aldrig varit med om tidigare att brandväggen inte slås på automatiskt.

 

Ska tillläggas att jag testat att avinstallera alla virusprogram och testat men med samma resultat.

Nån som har nån aning om vad det kan vara för problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Datorn brandväggen strular på har Vista som operativ och har aldrig varit med om tidigare att brandväggen inte slås på automatiskt.

 

Kolla detta:

 

Högerklicka på "Dator" under start och välj Hantera. Klicka på pilen under "Tjänster och program" och välj Tjänster. Scrolla ner till "windows Firewall" och dubbelklicka på den. Välj startmetod "Automatiskt" och klicka på verkställ.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas1:

Kollade det du skrev och brandväggen stod redan på Automatisk. Tack ändå.

 

Cecilia:

Ska testa det du skrev. Kommer med mer info snart om vad som händer.

 

Tack för snabba svar och jag får skärpa mig och kolla tidigare. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in på länken och får meddelandet:

The Document ID you entered was not recognized in our system. Please type the Document ID again, and make sure to use the correct prefix.

 

Vad kan det betyda?

 

Installerade PC Tools Brandvägg innan och den går på automatiskt. Perfekt!!

 

Den kommer jag använda, sen har jag ju Spyware Doctor gratisversion sen tidigare och söker igenom datorn regelbundet.

 

Stort tack för hjälpen!

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...