Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stannar vid windows välkommen skylten!!!


Icekallt

Rekommendera Poster

Hej min dator vägrar att gå förbi windows välkommen skylten.. min kompis sa att hans tjejkompis hade fått samma fel under veckan.. då antar jag att jag har fått virus.. sitter på en annan h-disk i datron nu med annat windows.. och har kört panda antivirus på c: utan att hitta något och kan inte heller köra HijackThis på c: då han bara scannar f:

 

 

någon som vet vad detta kan vara för fel ?

 

 

/Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett en annan tråd om det också. Det var ju Windows-uppdateringar i veckan. Kan det ha varit vid första omstarten efter installationen av dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har startat om den flera ggr i helgen .. och inte gjort någon updatering innan de.

 

 

kan man byta vilken disk HijackThis ska gå igenom ?

[inlägget ändrat 2009-01-17 23:21:14 av Icekallt]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HijackThis tittar bara i det register som är aktivt och bryr sig inte om diskar och filer.

 

Är det som i den andra tråden att Windows påbörjar sin avslutning när Välkommen-skärmen kommer upp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej!!!

 

 

nej jag kommer till Cälkommen till windows sen så stannar den bara där..

 

när jag efter några minuter höll in on/off knappen så precis innan datorn dör så såg jag min bakgrundsbild och alla mina ikoner..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du kunna flytta tillbaks hårddisken och så trycka F8 upprepade gånger under uppstarten och välj Senaste fungerande konfiguration i menyn som kommer upp?

Om det inte heller hjälper för att få igång datorn så pröva med att välja felsäkert läge i samma meny.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får vi väl se om något annat än Panda hittar något. Du kan pröva med antispionprogrammet Malwarebytes Anti-Malware (MBAM)

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Se till att programmet uppdateras i slutet av installationen.

Du kan inte välja "snabb skanning" för den utgår från den Windows-installation som är igång. Sedan kommer jag inte ihåg om du kan ställa in att bara den flyttade hårddisken kan skannas eller om alla hårddiskar skannas. I vilket fall som helst så kommer det nog att ta rätt lång tid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen har nu kört programmet under natten... och hittade 7st infekterade

 

4st som hade med Trojan.Vundo att göra

och 3 st Trojan.Downloader

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra!

Kan du klistra in loggen? Du hittar loggen på fliken Loggar i MBAM.

I ditt svar bifogar du loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

 

Se om du nu kan starta datorn efter att ha flyttat tillbaks hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!! har valt att formatera h-disken ist .. tackar för så snabb hjälp så sent på kvällen...

 

och en sista fråga vilket virus/firewall program rekommenderar du ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tester av betalversioner av antivirusprogram på http://www.av-comparatives.org/ observera att det finns olika typer av tester så kolla både On-demand och Restrospective, samt läs Summary Report för 2008.

 

Förutom antivirusprogram så rekommenderar jag att man har flera andra program och mina råd hittar du på http://ceblstockholm.googlepages.com/home

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...