Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eko/rundgång i miccen på skype/vent m.m hjälp tack!


xzone

Rekommendera Poster

Hej allihopa! (ändra forumdel om det här inlägget ligger fel, tack mod)

 

Jo nu är det så här att varje gång jag snackar med en kompis i skype/vent och andra program så får dom eko och rundgång på allt jag säger och vad jag gör på min dator. Att dom hör vilken låt jag spelar på datorn och varje klick som låter när jag öppnar en fil, men jag kan prata med dom och höra dom, och dom kan höra mig, det är bara att dom hör vad jag gör på datorn. Jag har ett creative audigy2 sound blaster ljudkort, och alla kontakter sitter som dom ska, jag har också stänkt av högtalarna och dragit ut dom kontakterna, så det är bara headsetet som sitter i. Så här ser min audigy2 interface ut:

 

http://img84.imageshack.us/img84/7515/29273807sp0.png

 

Jag kan också visa hur mina konfigurationer i windows ljudinställningar ser ut, dom ser ut såhär:

 

http://img220.imageshack.us/img220/9805/23491663ut4.png

 

jag har hört om man stänger av microphone i uppspelningsdelen/play control på bild2, så kommer ekot att försvinna, problemet med det är att jag inte kan stänga av microphone delen, inte TAD-in delen heller, eftersom varje gång jag gör det så ändras den automatiskt till fullt ljud och så är ljud av boxen inte ikryssad. Samma sak när ja trycker på avancerat under microphonedelen på både play control och record control delen så finns det där en boost microphone box, eller 20db boost microphone står det, när jag kryssar i den så ändras den automatiskt. Vad ska jag göra? tack för svar!! (Förlåt om bilderna e suddiga)

 

mvh//xzone.

 

 

[bild raderad 2009-01-13 14:43:23 av xzone]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första förutfattade meningen var att du hade inbyggt skräpljudkort men sen såg jag texten Audigy2 som ändå är ett bra mycket bättre ljudkort... ;)

 

Jag skulle iaf föreslå att inte använda maxvolymen till högtalarna/hörlurarna utan sänk den helst... Så undrar jag vad du använder för drivrutin till kortet? Av bilderna att döma är väl OS:et Vista? Senaste betadrivaren är i alla fall från i höstas...

http://se.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=1&nRegionFK=&nCountryFK=&nLanguageFK=&sOSName=Windows+Vista+32-bit&region=3&Product_Name=Audigy+2&Product_ID=149&modelnumber=&driverlang=1033&OS=26&select=0&x=25&y=5

Just den använder lillebrorsan till ett Audigy ES under Vista64, och han har inte några problem som skulle stämma in på din beskrivning utan allt funkar bra (med mic:en i onlinespel).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ^^ nee jag har windows xp. och högtalarna e helt avstängda och utpluggade, och när ja använder creatives ljudkontroll eller windows ljudkontroll för att sänka eller höjja ljudet så blir allt tyst så ja hör inte va polarna säger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men vad används det för drivare till XP då? :)

(eg samma paket för alla OS...

http://se.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=1&nRegionFK=&nCountryFK=&nLanguageFK=&sOSName=Windows+XP&region=3&Product_Name=Audigy+2&Product_ID=149&modelnumber=&driverlang=1033&OS=10&select=0&x=21&y=12 )

 

För mig låter det iaf som tjafs med drivrutinen...

 

Kolla förresten också efter patchar till eller nyare versioner av Ventrilo m m.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ska prova beta driven som du länkade till mig ^^

Och när ja tänker på det så installerade jag om ventrilo för ett tag sen och höll på och ändra inställningar för ljudet där, kan det påverka miccen i andra program som skype också?

tack för hjälpen btw

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hade rätt RN, det var drivrutinerna som bråkade, så nu kan jag välja 20db boost och stänga av och på microphone i play control, samma med TAD. men det är fortfarande eko och rundgång på skype och när jag spelar in ljud med windows ljudprogram.:/ jobbigt

 

[inlägget ändrat 2009-01-13 19:16:47 av xzone]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är fortfarande eko och rundgång på skype och när jag spelar in ljud med windows ljudprogram.:/ jobbigt

Roligt och höra att drivaren åtminstone var ett steg i rätt riktning... :thumbsup: Men om detta med skype har jag dessvärre inte mycket hjälp att komma med då jag inte använder liknande själv... :-/

 

Jag tar helt enkelt och flyttar tråden till IP-telefoni med hopp om vidare hjälp med Skype etc.

[inlägget ändrat 2009-01-13 20:34:05 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej allt verkar fungera bra nu, det enda som jag behöver ändra är 20db boost i play control så att folk inte hör vad ja gör på datorn, alltså jag behöver stänga av den i play control, och ha den på i record control, men när jag sätter på den i record control så sätts den på i play control, och när ja stänger av den i play control så stängs den av i record control också, vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...