Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför pausas allt när jag stänger locket?


DarthMortar

Rekommendera Poster

Köpte en ny bärbar HP-dator med Vista. Har kopplat min platt-tv till datorn som extern skärm, med utdraget skrivbord, och har inga problem med att visa det på teven. Med min förra bärbara dator (Toshiba) kunde jag utan problem stänga locket utan att något hände, men nu, med HP, så bryts allting. Hur åtgärdar jag detta? Jag har gjort inställningarna "gör ingenting" men ändå gör den någonting.

 

Med pausas menar jag att datorn pausar allt, men att teven först blir svart och sedan bryts kontakten till teven för att sedan komma tillbaka när jag öppnar locket.

[inlägget ändrat 2009-01-05 21:49:08 av DarthMortar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta bärbara datorer är som standard inställda på att sätta datorn i vänteläge när man stänger locket, detta för att det ska gå bra att gå omkring med dem utan att riskera att skada hårddisken. Men i

Kontrollpanelen - Energialternativ

så kan man ändra det. Nu sitter jag inte vid en bärbar men jag tror att det är

Ändra schemainställningar - Ändra avancerade inställningar - Strömbrytare och lock

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kommer i att jag gjort alla de inställningar som är för att datorn inte skall göra något när man stänger locket, tänkte att det kanske är så att HP har en inbyggd funktoion som inte går att stänga av?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...