Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur återställer man till föregående (fungerande) inställningar?


mrhankey

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har tidigare skrivit att jag hade installerat om XP...efter många om och men beslutade jag mig för att formatera om datorn och installera Vista ULTIMATE SP1. Det visade sig vara ett grymt val! Jag är grymt nöjd fram tills nu imorse då jag började pilla på lite inställningar. Det gäller främst grafikinställningar för att datorn ska kunna maximera sin prestanda (har utfört liknande åtgärder för xp och då har det fungerat alldeles utmärkt). Jag har exempelvis följt "10 steps to make vista faster" och ändrat lite på vilka program som ska starta vid nystart.

Problem: Efter att ha applyat inställningar och startat om datorn, tar det datorn ca 2 min innan windows sätts igång. Först körs en "GRLDR" process igång vilket "fryser" datorn i ca 30 sekunder där den troligtvis behandlar något.

Så vad vill jag åstadkomma? Jo, jag vill gärna återgå till de inställningar som fungerade för en dag sedan typ och så lovar jag att jag inte ska pilla på något framöver =)

Nu när datorn igång så fungerar den väl helt ok, men jag föredrar föregående inställningar framför nuvarande.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

Tack på förhand!

//Mrhankey

 

[inlägget ändrat 2008-12-30 09:36:11 av mrhankey]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet Senast fungerande konfiguration hittar du genom att starta i felsäkert läge. Tryck F8 millisekunden efter att dataloggan (Asus, Dell, HP osv) visats.

 

_______________________________________

 

The One and Only Browser Internet Explorer

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-30 10:59:20 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...