Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med att komma in på skrivbordet


bellow

Rekommendera Poster

Hej !

 

det är så att jag har problem med att komma in på min bärbara dator. Allt fungerar fint o flyter på bra ändatills jag har skrivit in lösenordet och ska komma in på skrivbordet. Datorn hänger sig och det händer inget mer. Skulle det hjälpa om jag formatera om den ? Har windows vista och jag funderar på att göra det men frågan är om det skulle hjälpa?

 

P.S ibland när jag startar den står det att datorn behöver göra en inkonsekventkontroll men när den har gjort det så hänger sig fatorn likväl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du anger lösenord, loggar den in på ditt konto, dvs startar allt som är kopplat till ditt konto. Prova att skapa ett annat konto, och se om det tar lika lång tid att logga in på det. Första gången tar dock extra tid, eftersom allt nytt ska läggas upp. När du loggat in på det nya kontot, starta om datorn och logga in igen på det nya kontot. Då bör du veta var problemet sitter.

 

Om du har filer på skrivbordet, lägg dessa i stället på annat ställe, t ex Mina dokument, och gör en genväg till Skrivbordet i stället. Detta kan snabba upp starten.

 

Vidare, töm temp-mappar, eftersom vissa av dessa också gås igenom. Det kan vara idé att ställa ner antal dagar som temporära filer sparas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var otydligt i förra medelandet för det är nämligen så att jag inte kommer in på skrivbordet överhuvudtaget. Den hänger sig när jag skrivit lösenordet och tryckt enter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, läste lite dåligt. Det verkar som om disken är dålig eller Windows är skadat. Testa disken med t ex Hitachis Drive Fitness Test, som funkar på alla diskar:

 

http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

 

Kör avancerat test. Om disken är felaktig, köp en ny, stoppa in den och installera om Windows. Stoppa den gamla i en extern låda och försök kopiera över egna data.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...