Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

följa hyperlänk?


Urakaipa

Rekommendera Poster

I mina försök att snabba upp Vista har jag stängt av ett antal program som startar automatiskt vid systemstart. Jag har då tydligen lyckats stänga av det som gör att man kan följa en länk som man får i ett mail i Outlook. Jag har ingen aning om vilket program det kan vara så jag vet inte hur jag ska få tillbaks den användbara funktionen. Någon som vet?

Mvh

Staffan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina försök att snabba upp Vista har jag stängt av ett antal program som startar automatiskt vid systemstart. Jag har då tydligen lyckats stänga av det som gör att man kan följa en länk som man får i ett mail i Outlook.

Har du testat att göra en systemåterställning till en tidpunkt innan du gjorde dina avstängningar?

 

_______________________________________

 

The One and Only Browser Internet Explorer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vill undvika det då jag lade ned några timmars jobb på att försöka trimma datorn och vill inte börja om igen. Då tror jag hellre jag lever med problemet och kopierar/klistrar hyperlänkarna istället som ju funkar i de flesta fall.

Tack för svar :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja: "Åtgärden avbryts pga begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören"

Men systemadministratören är ju jag, så det hjälper inte så mycket!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat att båda två har alla standardvärden? Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> Standardprogram -> Ange dina standardprogram.

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-19 20:35:38 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen skillnad efter en omstart?

Vilken version av Outlook och Internet Explorer har du?

Gissningsvis har det blivit fel i registret med de defaulta associationerna för htm/html filerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är samma sak. Det verkar bli ganska svårt att lösa detta problem som ändå inte är alltför stort, så jag tror jag får leva med att jag inte kan lösa det.

Tack för ditt engagemang och som tack för hjälpen får du här en länk till Eddie Izzard om du inte har upptäckt honom tidigare. Han är suverän.

http://www.youtube.com/watch?v=CFdmG-TRxzE&feature=related

Mvh

Staffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...