Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver bra speldator.


Marsvin55

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha hjälp om en bra speldator för 4000:-

snälla skulle någon kunna linka en bra sida är man kan fixa en bra speldator för 4000:- och skulle någon kunna linka prestandarn på datorn så jag kan fixa en ihopbyggd om det är nödvändingt (inget operativsystem).

 

jag skulle vilja att den klara cod 4 på max grafik.

 

Datorn jag har nu har prestanda:

 

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.06GHz

 

operaivsystem: windows XP

 

Internminne: 1023 MB

 

Grafikkort: NVIDIA GeForce 7600 GT

 

Ljudkort: SoundMAX Digital Audio

_____________________________________________________________

 

jag skulle villja ha en speldator med bättre prestanda än detta. snälla hjälp mig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du PCI Express på moderkortet räcker det kanske att köpa ett nytt grafikkort och en ny minnessticka.

För 4000 räcker inte lång till en dator som ska klara cod 4 på max.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha hjälp om en bra speldator för 4000:-

Om du menar en helt ny burk får du nog tänka om lite för spelprestanda kostar nämligen... Beloppet räcker eventuellt dock till att uppgradera nuvarande dator som skinkan1 också är inne på. Ordet eventuellt då med ditt krav i åtanke "klara cod 4 på max grafik" plus att det beror på hur konfigurationen egentligen ser ut just nu. T ex är processorn Pentium® 4 CPU 3.06GHz sannolikt en socket 478 varför vidare uppgraderingar i moderkortet inte är någon idé. En väg blir således att bara köpa nåt av de färdiga uppgraderingspaketen som alltid finns plus givetvis grafikkort med tillräcklig kraft.

 

Jag bedömer det i alla fall som nödvändigt att, för 4000kr, göra en liten blandning av såväl mainstream som prestandakomponenter för att datorn ska kunna leva upp till önskemålet under kostnadstaket. Men om ytterligare komponenter måste till såsom kanske främst nytt nätaggregat så spricker taket...

 

Om vi istället nöjer oss med "jag skulle villja ha en speldator med bättre prestanda än detta" så blir det bra mycket enklare; fördubbla minnet direkt eller ännu bättre ifall moderkortet har fyra minnesplatser så köp till 2x1024MB så får datorn totalt 3GB. Bara den åtgärden hade gjort klart märkbar skillnad, till ett mycket lågt belopp dessutom. MEN, då får man hoppas på att det nu inte är RDRAM moderkortet har för då är det bara att lämna in det till återvinningen..! I alla fall skulle jag som grafikkort till nuvarande burk föreslå HD4670. Kostar inte mer än från 750 spänn men pulvriserar ändå 7600GT till stoff.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1176&o=produkt_pris_inkmoms

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...