Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spelen fryser på min nya dator


PooP?

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis köpt en ny dator och stött på problem. Det är när jag ska spela som problemet uppstår. Jag startar spelet och allting verkar fungera som det ska i 1 - 1.5 minut, sen fryser sej allting utom ljud. Text som är inne i spelet blir till fyrkanter i olika färger och som sagt, allting fryser sej..

 

 

Leadtek GeForce GTX 260

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz

4x1GB DDR2

Asus P5Q Deluxe

Cooler Master 620W ATX 12V 2.2 & EPS12V

Windows XP(sp2)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan i Uppsala

Värmeproblem? Defekt grafikkrets?

 

Eftersom datorn funkar när du inte spelar, så misstänker jag något av ovanstående två problem. Prata med affären där du köpte datorn, alternativt tillverkarens support om det är en märkesdator (HP, Acer, Dell etc). Det här felet ska gå på garantin.

 

/Staffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen staffan!

jag har pratat med datorbutiken.se nu och dom trodde också att det va trasigt.

 

Det skulle ta dom tre veckor att leverera ett nytt... jag gjorde ett stort misstag att beställa från dom. Det kommer då gått 7 veckor innan min dator står klar.

:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan i Uppsala
jag gjorde ett stort misstag att beställa från dom. Det kommer då gått 7 veckor innan min dator

Ja, det finns en stor fördel med att handla i den lokala datorbutiken. Man får betala lite mer för datorn, men krånglar något så är de ofta mycket snabbare med att laga det. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte så säker på att man ens får betala mer, jag handlar nästan allt i en lokal butik men brukar naturligtvis jämföra priser. Det senaste jag köpte var ett nätagg där dom faktiskt verkade billigast i landet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej igen!

Mitt problem värkar kvarstå...

Datorbutiken gick ju i konkurs som ni kanske vet. SÅ jag köpte ett nytt grafikkort av(en lokal återförsäljare =D ) samma typ (gtx260) och jag har luskat fram nånting om att det kräver 36A. Mitt nätagg spottar ut 19A i varje 12V.

Kortet har ju två 12V ingångar och jag undrar då om man räknar 19A +19A = 38A eller 19A + 19A = 19A? Räcker mitt nätagg till?

 

Jag tror inte att det ska ha så mycket med temperaturen att göra. Eller?

Temperaturen i GPU ligger på 44°C idle, och maxade på 66°C när jag spelade Call of Duty 5 på rekomenderade settings.

 

För övrigt vill jag tacka för hjälpen och tipsen =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...