Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte låta bli att skriva om detta :)


Poker

Rekommendera Poster

[log]Tänkte att jag skulle delge er en liten historia om min HTC och Nokia E71.

 

I mitten av sommaren 2007 har jag sedan länge, ja faktiskt i början av året har jag letat efter en ny ”telefon” En telefon som skulle kunna vara lite mer än en vanlig telefon. Jag har länge tittat på HTC´s telefoner , speciellt HTC Touch Diamond. Nu har jag banne mig funderat färdigt. Jag visste ju att HTC´s såg grym ut, dock hade jag inte läst så mycket utan visste att ”mobilen” hade WLAN och annat lulllull som TochFlo och den där vädertjänsten i telefonen som hade en animerad torkarblad som svepte över skärmen.

 

Vidare visste jag att ”mobilen” hade Microsoft WM6 Professional. Kastade upp cirka 5 000 kr och fick en spejsad låda, bara den såg ut som en svart oslipad diamant. Förväntningarna var höga, skyhöga. Fan…Mobilen var ju nästan bättre än att ha sex! Nja, på den punkten måste jag backa.

HTC Touch Diamant är inget annat än en rätt platt sak, att kalla den Iphone dödare är en stark överdrift. För det första är sen seg, seg i menyerna och när det ringer i så kommer det upp en stor grön svara-knapp, du trycker och kanske 2 sekund senare så kan du prata, inte speciellt snabbt.

Likadant när du lägger på, 1 sekund…2 sekunder…JA, nu kopplade samtalet ner.

Tiden: WOW, har du sett? Animerad flip-klocka men den lilla egenheten att när du hade den på standby, dvs helt svart display och när du slog igång den på on/off-knappen, så kom klockan fram och ville du veta vad klockan var blev du tvungen att vänta…och vänta. Om klockan var 10:00 så kunde klockan visa 10:00, 10:01, 10:02, 04…..och så rullade det runt ända fram till 00 igen efter cirka 15 sekunder eller nåt sånt. Enormt enerverande och visst gjorde jag ROM-uppdateringen, det gjorde jag samma minut HTC släppte den.

Problemet som jag ser är att rent generellt är vi konsumenter försökskaniner när det gäller mobiler och HTC är absolut inget undantag.

Windows Mobile 6 Professional som fanns i min HTC är som alla andra Windowsmobiler, ikonerna är små och du måste använda penna så till vida att du inte har kvinnohänder, med tiden lärde jag mig att köra med penna och att skriva i de olika QWERTY-tangentborden gick ypperligt.

Men telefonen i kombination med Windows Mobile gör att jag inte kommer att köpa en sådan ”mobil”på ett bra tag, inte så länge gränssnittet ser ut som det gör.

ja självklart säger ni, att synka ihop mailen och med exchange fungerar ju klockrent – ibland?

Jag har beställt en ny mobil, denna gång en Nokia E71, om det uppfyller mina stenhårda krav vet jag inte men gör den inte det säljer jag bort den direkt. Jag är en telefonmissbrukare, en mobiholic.

Jag har letat info om E71 på nätet, jag har skannat efter info och kommit fram till att: Ptja…vi får väl se men några superförhoppningar har jag inte ännu i alla fall.

Här kommer anledning till detta inlägg:

Jag googlade på på ordet ”E71” och hamnade på en blogg där skribenten är affärsområdeschef på ett pyttemjukt företag, dvs makt och kanske inflytande?

 

Där sågade han E71 och kallade den en platt fall.

Jag kunde inte låta bli att skriva ett litet ptja, ett lite spydigt inläggskommentar vad vet jag, den innehåll ingen A-svenska men mitt i natten och yr i bollen så blir det så tyvärr.

 

jag skrev ungefär det jag beskrivit här och det gillade inte herrn på Pyttemjuk, han skrev tillbaka och tycker och tänker en massa om att jag läser selektivt och att jag är ett troll plus att jag är fånig.

Att han läser selektivt bryr han sig inte om utan här kör vi enkelspårigt.

 

Efter ett par inlägg så skall jag skriva tillbaka och eftersom han skriver att gärna debatterar men här hände det något, ”DISCARD” står det när jag skall publicera detta:

Denna affärsområdeschef hade helt enkelt blockerat mig? Han som älskar att debattera men det är klart, kanske läser han detta och skriver en kommentar som ”jag slösar inte tid på personer som du…”?

 

” En affärsområdeschef på xxxxxxxxx kan naturligtvis aldrig under några omständigheter uttala sig negativt om WM6.

Intressant att du skriver att jag läser selektivt, men så gör även du.

Om DU hade läst så hade du sett jag inte har köpt mig en Nokia E71 utan att jag skall köpa en.

Att alla kommentarer saknar faktabelägg, gör dom det? Hur kan du bedöma det och varför får jag den känslan att du är någon slags mobilgud? Är det för att du har en ”populär blogg?”

 

Jag är för och emot WM och mitt syfte är lite att provocera och skapa debatter.

du skriver gladeligen kommentarer tillbaka, lite så där lagom spetsat med vassa kommentarer - Kul!

Att Windows Mobile ligger på tredje plats efter Symbian (som Nokia E71 har) och Blackberry är nog inte så konstigt.

Missa heller inte denna artikel om varför ett pressat Microsoft byter utvecklingschef.

Ett kanske lite tafatt försök att få marknadsandelar?

 

http://www.mobil.se/ArticlePages/200810/20/20081020135344_MOB680/20081020135344_MOB680.dbp.asp

 

Hade personen som hade denna blogg varit en ”vanlig” person hade jag nog inte skrivit detta men nu är han så pass känd och förekommer i vissa branschtidningar och det faktum att han arbetar på ett företag som vi alla berör varje dag.

 

Jag förväntar mig inga kommentarer utan se detta som en kul läsning helt enkelt

[/log]

[inlägget ändrat 2008-10-29 17:09:28 av Poker]

[inlägget ändrat 2008-10-29 17:19:01 av Poker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du skriver och berättar hur det blev med Nokian, positivt som negativt.

 

Att du blev blockerad säger väl eg. allt? ;):thumbsup:

 

Tänker knycka pyttemjuk som begrepp - om det går bra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...