Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scanna storformat i lite scanner, finns det nåt "smart" program?


Hexxx

Rekommendera Poster

Har några A3 och A1 jag skulle vilja scanna men har ju bara en A4'a scanner. Vet jag kan klippa och klistra i tex Photoshop men jag tänkte om det finns något program som själv delvis känner av sektionerna och själv sätter ihop det på nåt sätt? Någon som vet nåt om något program som funkar så ? Tänker att den själv scannar av scan 1 och läser av scan 2 och pusslar ihop det men det kanske inte ens finns =)

Tacksam för tips =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, den har jag missat under mina 10 år dagligen i Photoshop isf =)

Vart hittar jag den hehe ... Tack för tipset ska kolla in den om jag hittar den! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror den dök upp i CS3 eller CS2.

 

Men eventuellt kan projektionerna ställa till det.

 

Själv använder jag PTGui för att sy ihop flera bilder till en bild. Jag vet inte, oavsett pengar, nåt som är bättre än PtGui.

 

http://www.ptgui.com/

 

Ditt problem är inte detsamma men jag tror det är tillräckligt snarlikt.

 

[inlägget ändrat 2008-09-13 02:37:08 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Nu är jag med på vad du menade i Photoshop! Har bara inte tänkt på det innan =) Tackar för tipset. Ska även spana in det andra programet och se om det kan vara något. Tack än en gång! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det fungerar.

Funktionen (liksom PTGui) är tänkt för panoramabilder vilket innebär att bilderna förvrängs för att passa ihop. Du får väl kolla och se om det blir problem med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp hur det än går så visste jag inte om detta program och det är guld i andra sammanhang för mig också =) Så jag ska prova det så fort jag får lite mer tid här =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...