Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig,borde ja ändå inte få.......?


Databecca

Rekommendera Poster

ja e medlem på trycktorget och där igenom har jag e affär ja driver genom att sälja saker och sedan får mellan skillnaden, igår skulle ja få min provision och bir ersatt med det ja tjänat in... men då började killen som jobbar o har han om sidan påstå att min sambo skulle betala skulden ja har.. och ja frågade vilken skuld.. då fick ja veta att ja hade 5 inkasso skulder.. men ja visste ju inget omdom =S nu får ja ej min ersättning och denna räknas som en inkomst för mig.. gör dom rätt? När ja begärde utbetalning gick allt bra till tills killlen började skriva=S=S snällahjälp.. jag har väll ändå rätt att få min ersättning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle_svanslös

Har du inkassoskulder till trycktorget.se eller är det till någon annan? Vore konstigt om du har inkassoskulder till dom för det står ju att det inte kostar något att vara medlem där. Så här står det på deras sida..

 

Det är gratis att öppna din butik!

 

När du säljer en produkt betalar du bara en fast kostnad till oss för produkten, tryck och hantering. Slutpriset bestämmer du själv, ett högre pris ger dig större förtjänst.

 

Inga löpande kostnader tillkommer och du kan aldrig bli skyldig Trycktorget pengar, även om du inte skulle sälja något.

 

Helt klart ska du ha din provision om inte kronofogden har en utmätning på dig som trycktorget.se är delaktig i.

 

/Pelle_svanslös

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
då fick ja veta att ja hade 5 inkasso skulder.. men ja visste ju inget omdom

 

Nog vet man att man har skulder, eller?

 

får ja ej min ersättning och denna räknas som en inkomst för mig.. gör dom rätt?

 

Ja, det räknas som inkomst. I praktiken är du anställd och får lön, enligt alla konstens regler.

 

När ja begärde utbetalning gick allt bra till tills killlen började skriva

 

Tror inte det har men killen att göra.

 

jag har väll ändå rätt att få min ersättning

 

Beror på. Har du skulder hos kronofogden som håller på att utmätas från din lön, så kan dom att ta hela/en del av ersättningen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du skulder hos kronofogden som håller på att utmätas från din lön, så kan dom att ta hela/en del av ersättningen.

Dom tar aldrig hela ersättningen, utan bara en del, beräknat på den inkomstredogörelse som gjorts innan beslutet är taget.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...