Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda javascript för att infoga samma text på många ställen?


skvalparne

Rekommendera Poster

Nej, det är tomt där. Inga felmeddelanden trots att jag vandrar runt bland flikarna och laddar om.

De felmeddelanden som låg där nu efter att jag rensat cachen var från e-forum he, he...

 

Jag laddade upp mappen med flikar så kan ni testa om ni vill och se hur det ser ut:

 

http://rapidshare.com/files/90069202/flik.zip.html

 

[inlägget ändrat 2008-02-08 07:51:51 av skvalparne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade felet. :thumbsup:

 

Jag hade lagt till mellanrum mellan "t1t", "t2t", "t3t" som ju skulle vara "t1t","t2t","t3t" - samma med beskrivningarna.

Tydligen gillade inte Firefox denna felskrivning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det nästa problem då.

Onload verkar inte funka. Går det att sätta flera onload på något sätt utan att de tar ut varandra?

 

Den onload som läggs till förutom min är följande:

[log]<BODY OnLoad="parent.butik_cart.location='body_shoppingcart.asp'" TOPMARGIN="5">[/log]

Den blir då liggande efter min. Lägger jag onload-scriptet i produktbeskrivningen så funkar det, men det är ju ingen bra lösning att ha det på en massa ställen.

 

 

Här är då koden som jag lagt till timeout på istället. Men då funkar det inte i IE (testat 6 och 7). I Opera och Firefox funkar det.

 

[log]

<script type="text/javascript">

 

setTimeout ("Init()", 1);

 

function Init() {

var arrTxt=new Array("Info","Specifikationer","Övrigt");

var arrObj=new Array("t1t","t2t","t3t");

for(i in arrTxt){

document.getElementById(arrObj).innerHTML=arrTxt;

}

}

 

</script>

[/log]

 

 

Edit: Det verkar ha med säkerhetsinställningarna att göra.

Så då är alltså inte setTimeout något alternativ eller?

[inlägget ändrat 2008-02-11 12:10:25 av skvalparne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder inte två onload-händelser.

Istället lägger du in olika saker som ska ske i onload.

 

Utan att orka kolla hela tråden och vad som sagts/gjorts innan så blir det nog rätt med en sån här onload-händelse:

onload="Init();parent.butik_cart.location='body_shoppingcart.asp';"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var ju där att jag inte kommer åt att redigera den <body> där onload ligger.

 

Det verkar i och för sig vara samma visa med onload och säkerhet i Internet Explorer, att den hindrar till och ifrån.

Är det något generellt (har provat 2 datorer, en med 6 och en med 7) och på de verkar det vara problem med att visa de scripten som inkluderar onload och getTimeout. I övrigt är det inga scriptproblem...

 

[inlägget ändrat 2008-02-11 12:54:23 av skvalparne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back again...

 

Nu har jag varit och testat på en tredje dator med Internet Explorer (6) och det var samma visa där att det inte visades texten. Där stod det dessutom att det var ett fel på sidan (en sådan där varningstriangel längst ner till vänster).

 

Jag bifogar en skärmdump från Internet Explorer 7 där det visas hur jag får upp ett säkerhetsmeddelande. Godkänner jag den så visas det sedan korrekt.

Detta gäller både onload och getTimeout.

 

[bild bifogad 2008-02-11 16:30:16 av skvalparne]

1029491_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör jag lokalt får jag upp den varningsrutan och efter godkännande så funkar det korrekt.

 

Om jag laddar upp och kör på t.ex e-butik så visas ingen varningsruta men det funkar heller inte i IE. Det har jag provat på 3 av varandra oberoende datorer (två IE 6:or och en IE 7:a)

 

I t.ex Firefox och Opera så fungerar det i båda fallen.

 

Edit: Nu får jag upp denna varningsruta (alltså flik längst upp i IE) även när jag har tagit bort ersättningsscriptet. Då måste jag godkänna denna för att flikarna ska fungera, så det är alltså det scriptet som stoppas pga. säkerhet.

 

[inlägget ändrat 2008-02-12 20:14:23 av skvalparne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit fram till nu att tar jag bort Lightboxscriptet så funkar flikar och ersättning av ord även i Internet Explorer, så det är någonting där som gör att det bara funkar i FF och Opera. Blir till att luska ut vad...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tillbaka åter igen he he...

 

Nu har jag lokaliserat felet till att när jag tar bort länken till prototype.js i Lightbox-scriptet så fungerar ersättningen av text även i Internet Explorer.

Så däri måste det vara något som krockar på något vis.

Frågan är vad?

 

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/lightbox2/index.htm

 

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/lightbox2/lightbox2.03a.zip

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...