Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Möjligt med bredbands tv???


Jenkie

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag skulle gärna vela spela in program på min dator. Jag vet hur man gör när man har digitalbox. Men fungerar det med vanlig kabeltv? I så fall, hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha ett tv-kort i datorn som kan ta emot signalen. Finns olika kort beroende på om det är DVB-T (marksänd digitaltv) eller DVB-S (Sattelit) om det är vanlig kabeltv så är det ev. vanlig analog signal om nätägaren redan kodat av den åt dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är DVB-T. Men alla tv-kort är så dyra. Kan du tipsa om något speciellt tv-kort. Det måste inte vara det bästa..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte rekommendera något särskilt kort, har aldrig haft något själv. Men det kostar säkert 1000kr om inte mer, iaf om du vill ha en ca-modul. Vilket du måste om du vill kunna se/speka in från kodade kanaler.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ViVo-uttag på datorn går det bra att ta in signalen från digitalboxen. Annars måste du ha ett videofångstkort, och då är det bättre med ett TV-kort eftersom du då kan ställa kanal oberoende av vad du har på digitalboxen.

 

Eftersom du har marksänd TV, måste du ha ett TV-kort med inbyggd digitalavkodare. Här är några förslag:

 

http://tinyurl.com/3bcj6m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite nyfiken och förvirrad

 

Vad menar du med vanlig kabel TV.Mig veterligt finns det två varianter analog och digital .Men den digitala sänds väl som DVB-C och inte som DVB-T .En mottagare för DVB-T fungerar inte i ett DVB-C nät typ COMHEM.

 

Kanske skickar En DVT-C mottagare även ut S-VIDEO via något av scartuttagen i så fall bör det ju fungera precis som förut. med din kabel.

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-03 05:45:48 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...