Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med liten bild!?


Narmasil

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Ja nu har jag grubblat och försökt på alla de vis, men får aldrig det till att bli bra.

 

Det är en bild som är ca 50x50 pixlar som jag skulle behöva... bra mycket större, 2000x2000 vore bra :)

 

det är en myyyycket simpel bild egentligen så bara någon är bra på att rita/ändra bilden så vore jag mycket tacksam om någon visste detta.

 

Har sett massor med andra topics som undrar detta om hur man ändrar bildstorlek, har provat allt men det blir på tok för fyrkantiga kanter på bilden om jag gör något sånt, har provat rita i själv men det blir inte rakt och fint :(

 

http://www.camelotherald.com/imagesu/warrior.jpg (det är alltså den lilla "ikonen" uppe i höger hörn som jag pratar om

 

[inlägget ändrat 2007-10-25 23:23:55 av Narmasil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkligt... jag får fram bilden från länken hur fint som helst... jag skickar den gärna om någon vill ta sig an det hela :)

 

Det är altså en bild på ett kantigt varghuvud sett från sidan i helt vit färg med kolsvart bakgrund.

[inlägget ändrat 2007-10-26 00:35:38 av Narmasil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaah det ser ju fint ut :) bara att jag helst vill ha den med knivskarpa hörn, inga mjuka former om man säger så. och gärna ännu större om det går :)

 

ska trycka upp ett "klistermärke" som ska vara rätt stort och då är det väl bra om bilden är stor ? tror jag iaf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är lite van med Photoshop är det väldigt enkelt att använda banverktyget och göra en bana efter konturerna (tar bara nån minut eller så). Sen kan du generera precis hur stor bild som helst.

 

Här har du ett exempel, jag har gjort en enkel bana (den går förstås att "putsa till" om man så vill). Du kan förstora bilden hur mycket du vill och sedan fylla banan.

 

JPEG-bild (4000x4000 pixlar):

 

http://planethilmer.homeip.net:8105/pub/shadowridermo3-stor-2.jpg

 

PSD-filen (lager + själva banan så kan du förstora den så mycket du vill)

 

http://planethilmer.homeip.net:8105/pub/shadowridermo3-stor-2.psd

 

[inlägget ändrat 2007-10-27 19:37:49 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ MEN!!!

 

Va fiiiin den blev :D Tackar så extremt mycket Lizardkng! precis så jag ville ha den :)

 

funderar på att sätta ett lite argt öga på den också :) se om jag klarar det själv ? :o

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod :)

 

Kolla hur den är gjord, det är inte svårt alls.

 

Om du vill ha ett öga kan du rita det som en egen bana. Försök gärna först själv så kan jag hjälpa till om det inte går bra.

 

Photoshop får mer och mer av egenskaper från Illustrator, gränsen mellan dem suddas ut.

 

[inlägget ändrat 2007-10-27 20:57:16 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag öppnade den andra filen i Elements... har aldrig använt elements förr och jag kan säga att jag förstår inte ett smack av det du berättade om att man kunde rita ut osv :)

 

förklara mer än gärna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag laddade ner båda... så tog jag den PSD filen och öppnade i PS: Elements... så fick jag ju upp bilden där men jag fattade inte riktigt vad du menade man kunde rita nåra linjer eller så :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du hur banor fungerar alls i Photoshop?

 

På vilet sätt vill du ha den annorlunda?

 

[inlägget ändrat 2007-10-28 01:17:58 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...