Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändrade mapparvisningar & alla program rullmenyn


PirateHook2

Rekommendera Poster

Jag tror att du bör försöka precisera/utveckla vad du menar med "filerna i mapparna visas olika ", och kanske också "rullmenyn till alla program börjar i mitten" för att förhoppningvis sedan få hjälpande svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde PerfectDisk och sedan Entire Drive med det nedersta alternativet. Det var MFT filer som låg fel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att vissa av filerna håller ordning på inställningar. Vet att de är när Master File Table ligger i oordning som datorn blir seg. PerfectDisk fixar så den ligger i början på disken men de kan ta flera veckor att få ordning på det

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst blir datorn segare om MFT är fragmenterad. För att minska tiden för defragmentering skall man ha minst 20 procent ledigt hårddiskutrymme och man bör göra en boot-time-defragmentation. Jag tror inte att defragmenteraren rör MFT om Windows är igång. Sedan kan du ju ställa in automatisk defragmentering i bakgrunden så att du hela tiden är defragmenterad.

 

Jag förstod nog inte vad du menade med att "rullmenyer börjar i mitten". Vi kan väl glömma det. Fungerar det nu så är jag nöjd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...