Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är Joomla the right thing för mig egentligen?


niklas1973

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kan inte mycket om Joomla och undersöker möjligheterna med att bygga ett större projekt för en webbsida. Jag hoppas ni kan råda mig i frågan.

 

Jag vill bygga en site som ska kunna hantera 1000-tals medlemmar. Deras medlemsuppgifter måste förvaras totalt säkert. På siten ska det finnas en sökmotor som kan söka i databaserna och matcha söksträngar mot data i basen. Dessutom ska funktioner av typen "klicka på ikonen på medlemens profilsida så ökas ett värde hos den specifika medlemmen" eller "klicka på den här ikonen på den här sidan så ändras en ikon på en annan sida" funktionen finnas.

 

Nu är frågan. Låter det här som en site som man kan köra med Joomla och Fabrik? Eller ska man göra sidor med text o bild i Joomla och lägga alla sökfyunktioner och så på externt kodade sidor med hårdkodad PHP och JavaScript? MySQL? För att verkligen få det säkert och stabilt?

 

Vilka språk bör man använda? Jag har fått i uppgift att ta reda på det här och är ganska rudis vad gäller programmering idag även om jag hackat HTML, jobbat i Dreamweaver och så.

 

Jag behöver alltså veta vad jag ska använda för att kunna beräkna vilka jag som ska jobba med det.

 

Berätta också gärna om era erfarenheter om Joomla? är det här ett verktyg som används för att bygga proffsiga företagssiter idag som kan administerara en amssa medlemmar på ett säkert sätt?

 

Ytterst väldigt jätte Tacksam för alla svar jag kan få.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...