Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mitt före detta Virus Program.


Vinus

Rekommendera Poster

Jag hittade ingen annan kanal att skriva detta i så tänkte jag att detta va ok.

Jag har Kaspersky Antivirus 6.0. Och av någon anledning så tar hela programet upp hela min CPU på datorn. Och jag har kollat upp lite saker och det står att den håller på att startas, men det har den gjort i snart 3 timmar. Så börjar bli lite fundersam nu. För jag hade tänkt och ta bort det. Men tack vare att det "håller på" att startas, så kan jag inte ta bort det :(. Jag har provat å stänga av det i Aktivitetshanteraren, men jag får bara "åtkomst nekad.". Och jag har även försökt stänga av det i Systemkonfigurationen, men där får jag samma svar. Så nu börjar jag bli lite smått irriterad, jag ska väl inte behöva formatera hela datorn. Snälla någon, hjälp mig. Tack i förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt forum.

 

Se om det går att avinstallera Kaspersky om du startar datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn). Då borde datorn inte försöka starta programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök och gå in i "felsäkert läge" och välj enbart detta läge, och kolla hur den uppför sig då?

 

Startar den upp normalt, eller att den inte startar upp, så kan du försöka att avinstallera den på en gång, du hade väl tänkt att göra så?

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att våra tips fungerade för dig :):thumbsup:

 

 

Tack för poängen

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...