Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp med min router


djmojo

Rekommendera Poster

hej jag har en belkin wireless g router, jag har instalerat den och den funkar jag har internet i båda mina datorer. men problemet är att jag har försökt skappa lössen ord till den så ingen kan komma in men det vill inte funka, när jag instalerade den och gick igenom instuktionen och så kom jag till etapen där man kunnde vällja om man vill ha lössenord, och då vallde jag att jag vill skrev in vad jag vill och sen så funkade internet bara i min data och i den andra datan kom det upp en ruta att connecten har hittat belkin och connection is utmärkt fast så gick jag in på internet så komm det att sidan vill inte vissas och så prova jag istället med att logga in på mitt chatt program fast där stog det att det fins ingen connetcion till internet fast på huvud datan där jag har raouten brevid datan där funkar allt sen så ominstalerade jag routern fast utan lössenord och då funkade det i båda datorerna. Jag har ringt till dom jag köppte den från fast dom vet inte vf det är så. Jag behöver snab hjälp tack =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ställa in samma typ av kryptering och krypteringsnyckel (det du kallar lösenord) i datorn med trådlöst nätverkskort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Nätverket - switchar, routrar & hubbar

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...