Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

läckage vattenkylning


.Tompa

Rekommendera Poster

Tjena alla!

 

Såg att ni hade en liknande tråd, men ibland kan det vara bra med att inte fortsätta på en tråd från 2003.

 

Jo nu är det iaf så här. jag donade lite med vattenkylningen och nu verkar det som om packaget vid/i/runt om nippeln till radiatorn har sötts bort. Nu undrar jag bara hur jag kan lösa det här.

Ska jag köpa nya nipplar eller radiator eller är det overkill? räcker det inte bara med att sätta silikon eller något runt om själva nippeln?. jag är inte så haj på saker när det läcker. Det låter som om det är nippeln som läcker, men det är grejen man skruvar på nippeln på som läcker. vet inte vad det heter.

 

Kör på ett i grunden http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318419.

Dock så kör jag på en annan setup. kan kanske förklaras så här.

 

*äsch jag gör en bild i stället.

oj, en aning högupplöst, men hoppas nu ser*

 

Själva frågan är alltså om man kan stoppa läckaget med silikon eller något utan att behöva köpa nytt.

 

EDIT: Jag löste det, jag hittade en liten rulle "original unitape nånting unipack. Funkar strålande u, förutom att jag inte har så mycket "vatten" kvar. får sticka ner till OK Q8 och fixa lite batteri vatten eller vad det kan tänkas heta. God bless Unitape är nog att ta till en grow överdrift men, mja, jag kommer inte på något annat just nu :)

UNITAPE :thumbsup:

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-06 16:50:38 av Ompalaz]

893292_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så låter gängtejp som rätt väg att gå. Finns på de flesta bensinstationer och i alla järnaffärer.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...