Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator försvinner från nätverk efter viss tid


mino

Rekommendera Poster

Hej. Har kollat igenom alla trådar här efter mitt problem och kollat runt på internet.

Mitt problem är att en av mina datorer försvinner från nätverket efter en viss tid, i regel efter ca en timme efter omstart, men det har fungerat i nåt dygn också.

 

Jag har två datorer med win xp professional och en xbox i mitt nätverk som sitter samman i en switch, den ena datorn delar ut internet och den fungerar korrekt, den andra datorn syns också i nätverket direkt när man startat om denmen efter ett tag försvinner den igen det går att surfa och all kontakt med internet fungerar som det ska, det går även att hitta datorn om man söker efter namnet på den.

 

efter att kollat igenom massa trådar här hittade jag lite info ang :Computer Browser tjänsten, den är alltså på men om jag startar om tjänsten manuellt så dyker datorn upp på nätverket igen direkt.

 

nu har jag kryssat i en ruta där som heter: tillåt att tjänsten fungerar interaktivt med skrivbordet. Vet inte om det hjälper än men undrar om det är någon här som känner till mitt problem och vad jag kan göra för att lösa det.

 

mvh mino.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...