Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sam Fisher räddar i novemberrusket


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Äntligen ligger Splinter Cell 5 - Double Agent installerad på burken. Nu ska natten ägnas åt att se om vändningen i storyupplägget håller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kul :)

 

Själv blev jag medlurad av barnen och testa World of warcraft.

Ganska kul än så länge.

Är lite splittrad just nu , kör Oblivion också :)

 

Lägg gärna utt ett omdöme på Splinter Cell 5 - Double Agent. Sonen har spelat de andra så kanske julklapp eller något :)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg gärna utt ett omdöme på Splinter Cell 5 - Double Agent. Sonen har spelat de andra så kanske julklapp eller något

Det skall jag göra.

 

Hittills har jag bara kommit till speletes "egentliga" start. Det är tydligen nu man själv helt väljer hur spelet kommer att utvecklas, beroende på om man väljer att lägga sin lojalitet hos skurkarna man infiltrerat, eller sin uppdragsgivare. Det är detta som är den riktigt stora skillnaden mellan detta och alla tidigare spel i serien. Det borgar även därmed för ett omspelningsvärde som är rejält högt, så jag skulle nog redan nu vilja påstå att det blir en prisvärd julklapp till killen.

 

Notera dock att det tar upp 10.6 GB hårddiskminne vid full installation (plus 7.5GB till för min del, då ISO:n är obligatorisk)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera dock att det tar upp 10.6 GB hårddiskminne vid full installation (plus 7.5GB till för min del, då ISO:n är obligatorisk)

 

Det är inget problem. Har lagt in en 80GB disk till som är tom ännu. Annars får han väl plocka ut något annat som han ledsnat på. :)

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också en liten kille på... uhm, 31 år!:) Har tänkt skaffa spelet ända sen jag såg första förhandstitten men samtidigt varit rädd att de var på väg att förstöra den klassiska Splintercellstilen. Om du har lust Anjuna Moon får du gärna rapportera lite till, om det går utan spoilers..!

 

Edit:

Om man ska vara petig så är det väl bara Splintercell 4, åtminstone bland delarna för PC:n. ;)

[inlägget ändrat 2006-11-06 15:43:21 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska vara petig så är det väl bara Splintercell 4

 

Det är det nog, fick en kommentar av sonen om det också. Han är med i svängarna när det gäller nytt. Hoppas jag hinner köpa det före honom till jul annars vet jag inte vad jag ska hitta på.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag hinner köpa det före honom till jul annars vet jag inte vad jag ska hitta på.

Du kan ju alltid köpa det åt mig i stället! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid köpa det åt mig i stället! Skoj

 

Visst, men problemet kvarstår ju då.. vad ska sonen få istället:)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har lust Anjuna Moon får du gärna rapportera lite till, om det går utan spoilers..!

Jodå. Har inte hunnit spela mer, men av de nya delar jag hittills sett gäller följande: (inga spoilers om historien i sig, men LOG-gar det ändå)

 

[log]- Du har en mätare för NSA och en för terroristcellen du infiltrerat. Dessa visar ditt förtroende inom respektive organisation. Hur och om du väljer att utföra de uppdrag som ges av respektive organisation påverkar deras förtroende för dig och blir samtidigt en måttstock på vilken väg du väljer att ta - good or bad (beroende på synvinkel förstås =)

Deras inställning till dig följer naturligtvis med i varje level.

 

- I första riktiga uppdraget jag hamnat i har du en halvtimme på dig att göra dessa första val av NSA resp. terroristuppdrag. Jag är lite orolig för att denna timer-feature kommer vara generell genom spelet, jag avskyr tidspress.

 

- Gränssnittet för val av aktioner och vapen/tillbehör har förändrats och jag har inte bestämt mig än för om jag det tycker är bättre eller sämre. Nu visas samtliga dessa val i form av stora, bläddringsbara ikoner mitt på skärmen.

 

- Röstskådisarna är lika bra som vanligt, iallafall har jag alltid gillat dem.

 

- Jag har märkligt nog inte hittat ngn inställning för AA, vilket jag skulle föredra framför HDR i det här spelet (har NVidia ju), vilket stör mig.

[/log]

 

Mycket mer är det för tidigt att säga, så jag kompletterar med lite, icke-spoiler, information när jag hunnit komma in i det ordentligt.

Jag tror dock inte att jag kommer bli besviken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har redan kommit en patch v1.01 till spelet, kanske är det kantutjämningsproblemet du syftar på som har blivit åtgärdat, Anjuna Moon?

 

Some minor single-player issues have been addressed as well, especially for the anti-aliasing feature.

http://splintercell.us.ubi.com/newspost.php?news_id=1513

 

Sedan finns det, för den som vill, en videorecension av Xbox360-varianten på Gamespot. Tyckte inte att den avslöjade allfför mycket, men man kan ju alltid blunda och bara lyssna i vissa partier så att man inte råkar se några oavsiktliga spoilers... men den som inte vill veta något alls kan såklart inte lyssna heller. :-)

http://www.gamespot.com/xbox360/action/splintercell4/review.html

 

Det verkar också som att det är olika versioner på olika plattformar av spelet den här gången. Frågan är väl om det är Xbox/PS2- eller Xbox360-varianten som kommer för pc? Å andra sidan dröjer det nog inte länge innan Gamespot kommer med en ny recension, fast för pc-spelet. Watch this space:

http://www.gamespot.com/pc/action/splintercell4/index.html

 

/m

 

 

[inlägget ändrat 2006-11-08 03:55:39 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datamilla skrev:

Visst, men problemet kvarstår ju då.. vad ska sonen få istället

Han kanske kan få ett helt gäng med denna typ av spel, så länge han inte redan har dem! Splintercell i delarna 1-3, Hitman i kanske delarna 2-4 och sist men absolut inte minst det härligt surrealistiska Thief 3. :)

 

Thief 3 har jag t o m spelat två gånger, men lät det gå rätt lång tid emellan så att man hade hunnit glömma bort det mesta. Grafiken tycker jag duger än idag så här 2.5 år senare... med t ex bloomeffekter vilket var liksom ett embryo till dagens HDR.

 

Bra spelpriser är iaf enkelt att hitta här:

http://se.pricerunner.com/games/pc-games/browse

 

Anjuna Moon skrev:

Jag tror dock inte att jag kommer bli besviken.

Okej, vi får hoppas att du inte blir det. Tack för infon! Poäng för besväret.

 

Är själv rädd för att bli just besviken. Men antagligen blir jag båda delarna – positivt överaskad och besviken(?) ;-)

 

Spelstilen i Splintercell, Hitman, Thief etc hör till min klara favorit. Därför är jag så rädd att de har gått och sabbat Splintercell nu iom de stora förändringar som tydligen ska ha skett.

 

Utveckling i sig är bra, så länge slutresultatet inte blir en egentligen helt annan och därigenom främmande produkt. Exempelvis Unreal II var inte alls längre spelet UNREAL..! Om du förstår hur jag menar... Men om jag minns rätt så var det spelet före början av din egen speltid (del nr ett släpptes redan 1998 har jag för mig)?

 

Stålis skrev:

Det verkar också som att det är olika versioner på olika plattformar av spelet den här gången.

Så har iaf skett med andra spel förut. Försöker minnas en shooter som var annorlunda till PC och Xbox... känns som både ett färskt och avlägset minne på samma gång (jag vet att det låter snurrigt ;-)... men det kan iaf har varit CoD 2..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske kan få ett helt gäng med denna typ av spel, så länge han inte redan har dem!

Han har dem ju redan och har spelat ut dem flera gånger. Han e makalös på spel. Alla sådana spel som det finns nivåer på, där kör jag lättaste och han den hårdaste. Har inte en suck. :)

 

Vi får se vad som händer.

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sådana spel som det finns nivåer på,

Det har ju kommit ett par spel under hösten, av varierande kvalitet, i FPS-genren. Coolast var nog Call of Juarez som utspelar sig i västern-miljö, en miljö man inte sett alltför ofta i spel och som jag gillar. Sedan har vi svenskspelet Just Cause, Reservoir Dogs, Scarface och El Matador, vilka jag bara spelet lite grann på än så länge (har alldeles för mkt nya spel nu, man hinner aldrig spela dem =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(har alldeles för mkt nya spel nu, man hinner aldrig spela dem =)

 

Känner igen problemet :). Själv har jag bara börjat på Oblivion men kör World of warcraft online mest just nu. Neverwinter nights har jag spelat ut med alla möjliga varianter av karaktärer och är det spelet jag spelat mest. Samma genre är ju Might of magic (1 upp till 9 eller 10 tror jag vi har), Sacred och Dungeon Siege som jag också spelat ut. Sen har vi ju både PS2 och Xbox360 så det blir aldrig att man testar alla spel. Jag kör nästan bara rollspel. På PS2 är Devil may cry 1-3 häftigast hitttills tycker jag, sen har jag bara slutbossen kvar i DragonQuest 8. Dygnet har för få timmar. :thumbsdown:

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag bara börjat på Oblivion men kör World of warcraft online mest just nu.

Huvudstråket i Oblivion är klart sedan länge för mig, så snart får man börja koncentrera sig på expansionen Knights of the Nine. :)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=65995

Det är kanske det bästa jag nånsin lirat.

 

Jag kör nästan bara rollspel.

Rollspel är jag också väldigt svag för, och har bl a NWN, Morrowind (inkl expansioner), Dungeon Siege I & II (inkl expansion) bakom mig nu. Sitter nu faktiskt med Sacred. Har haft paus från det men fortsatte för ett par veckor sen med mina sparningar från våren 2005.

 

Sacred fick ju mkt klagomål för alla buggar då det släpptes så jag inväntade nyreleasen iom Plusutgåvan. Nu går det iaf att spela även om det fortfarande finns endel buggar. Men ännu en ny patch är på gång snart:

http://eng.sacred-game.com/news.php?s=d0638d90be0b696e1af997a160489453&action=show&news_id=419

 

Dygnet har för få timmar.

Kan inte annat än hålla med! ;-)

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morrowind (inkl expansioner),

 

Glömde den ju :thumbsdown: Utspelad också.

 

Sitter nu faktiskt med Sacred. Nu går det iaf att spela även om det fortfarande finns endel buggar.

 

Är ett tag sen jag spelade den och det jag kommer ihåg mest är vattenflaskan som försvann och du kom inte vidare. Känner att det är lite många spel igång nu så jag får lägga ner några annars får jag sluta jobba. ;)

 

Jag kör Wow ett tag tills jag ledsnar, har betalt för 1 månad och 1 får man gratis så..sen Oblivion till jul.:)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...