Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Och så var det då dags för en till....


Jumpen

Rekommendera Poster

Angående Anders Borgs städhjälp så säger han enligt expressen:

 

Anders Borg fick kontakt med personerna han anlitade genom andra bekanta som också hade städhjälp.

– Hade vi köpt den tjänsten av ett bolag då hade vi vetat att det var vitt, och det är så vi handlat upp städning därefter men där köpte vi den av ett antal privatpersoner, och det kan jag inte vara säker på att det var i enlighet med regelverket.

 

Jag kan inte annat än tänka mig att en person, med ett IQ över en fiskmås, förstår att det är fråga om svart arbetskraft då:

 

- Man får tipsen av en kompis till en städare

- Där inget firmanamn förekommer

- Där betalningen sker kontant

- Där man inte får något kvitto

 

Det är dåligt, uselt och vittnar om att de gamla moderaterna finns där bakom fasaden. Där överklassen sätter sina egna regler och sina egna värderingar över vårt samhälles lagar.

 

Kanske dags för ett nytt forum för inrikespolitik (eller snarare moraliska frågor) så att inte Öppet forum belastas med dessa frågor!

 

Jag vill dock att moderatorn för det tilltänkta forumet är:

 

- Politiskt neutral

- Aldrig har jobbat eller köpt arbetskraft svart

- Betalar tv-licensen

- Inte har några sena böcker på biblioteket

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi, jag klarade krav nr 2!!!!

 

 

******ED********

Nej, just det. Klarar inte 2:an heller. Glömde ett snabb-jobb för några år sen (visserligen skattat, men inte i mitt namn).

[inlägget ändrat 2006-10-17 17:08:48 av MH2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill dock att moderatorn för det tilltänkta forumet är:

 

- Politiskt neutral

- Aldrig har jobbat eller köpt arbetskraft svart

- Betalar tv-licensen

- Inte har några sena böcker på biblioteket

 

Fast om man uppfyller punkt 2-4 är man väl politiskt korrekt och inte helt politiskt neutral ;)

 

Där överklassen sätter sina egna regler och sina egna värderingar över vårt samhälles lagar.

Mina föräldrar anlitade barnvakter hundratals gånger när jag var liten utan att skatta för dessa. På den tiden tillhörde de skaran låg låg medelklass i inkomst. Tror att det är likadant idag och inte bara snåla överklassare som anlitar svart hjälp.

 

Kanske dags för ett nytt forum för inrikespolitik (eller snarare moraliska frågor) så att inte Öppet forum belastas med dessa frågor

Lite mer "Skapa tråd"-återhållsamhet från er som startar dessa trådar räcker bra tycker jag. Just nu startas det runt tre nya trådar om dagen kring varje ny "skandal", kan vi inte bara fortsätta i en och samma tråd, allt hör ju logiskt ihop?

 

Vem minns inte långkörartrådarna från förr? Hade vi haft en enda tråd kring eftervalskalabaliken skulle nog både M*M-maratontråden och hetstråden med E-forum vs CJ Björkedahl kring Palestina/Israel-frågan ligga i lä snart =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klarade krav #4. Vill gärna bli moderator.

Jag klarade faktiskt ingen punkt (kom på att jag aldrig lämnade tillbaka en trolleribok jag lånade i fjärde klass från skolbiblioteket).

 

(Fast det spelar mindre roll, vem skulle välja någon som kan Javascript bättre än inrikespolitik till moderator för det forumet. HAHAHA, nä nu ska jag sluta med det här Rodden :):))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Fast det spelar mindre roll, vem skulle välja någon som kan Javascript bättre än inrikespolitik till moderator för det forumet. HAHAHA, nä nu ska jag sluta med det här Rodden )

 

Med tanke på att du är bäst på JavaScript så behöver väl inte mitt omdöme vara särskilt negativt :).Däremot vore det direkt mobbing om uttryckte dig så om mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...