Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svartvit bild när jag kopplar datorn till tvn


Opazo

Rekommendera Poster

tja.

 

Jag har detta kittet ISOTECH DVD-Kit 5 m och har kopplat S-videosladden till en adapter som sitter i tvn (scart?). Från adaptern fanns det 2 utgångar till och där satte jag in en vit och en röd sladd. Dessa sladdar går till en förgreningsmojj som blir till en hane. Hanen är kopplad till datorhögtalarna.

 

Som det är nu så har jag 2 skrivbord. Alltså, skrivbordet fortsätter till höger

 

 

Nu problemet.. Halva fönstret är svartvitt. Allt på skrivbord 2 är svartvitt. Observera att tvn är skrivbord 2.

 

Jag har ATI Radeon x600 som grafikkort. Hörde att man kunde ställa in bpal men det fungerade inte. Dessutom är ATIs kontrollpanel verkligen jobbig =/

 

Verkligen tacksom om ni har några idéer eller förslag :)

 

kram

 

[inlägget ändrat 2006-09-20 22:31:33 av Opazo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta diskuteras flitigt i forumet för Grafikkort. Flyttar därför tråden dit!

 

| Noisekiller |

Moderator för Hårdvara - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja. Visst grafikkort. Jag tror inte att det beror på grafikkortet. För där har jag verkligen provat allting.

 

Jag tror snarare att det beror på tvn.. Den är ny men verkligen ingen värstingTV. Har provat att inte ha i scarten i tvn utan bara ha den som en mellankontakt då jag hittade en gul sladd. Så från datorn går det en s-videosladd till scarten och från scarten är den gula sladden kopplad till framsidan på tvn. Detta fungerar inte heller.

 

Så nu undrar jag om det kanske kan funka om man köper en adapter/converter som konverterar s-videosignalerna till RGB? För det är det enda min scarter inte har. Den har ju composite och s-video.

 

Men tror ni detta skulle funka?

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...