Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Båstad och onskan!


mindsleep

Rekommendera Poster

Så här ser onskan ut:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=633349

 

Jag fattar inte varför man utvisar honom...kan man inte skicka in honom i nåt ryskt fängelse...eller thailändskt. Vad menas egentligen med utvisning....jag vet vad ordet betyder, men kommer han måsta sitta av sitt straff FÖRE han utvisas, eller blir han utvisad nu direkt och blir fri?

 

Så här ser västvärldens förfall ut:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=633233

 

Kändishypen från Stureplan sträcker ut sig. "Alla som är någonting" är där. Om man nu inte är där? Är man ingen då?

 

Och som alltid vid kändisfester finns det ett koppel av unga blonda tjejer som är beredda att göra VAD som helst för att få en kändis ovanpå sig.

 

Hela fenomenet äcklar mig. Det har inget med Jantelagen att göra, jag är inte avundsjuk...jag skulle inte vilja sitta vid samma bord som "kändisarna" med ett påklistrat leénde bara för att höjja min status.

 

Läste i den konkurrerande dagstidningen om någon rik student...i alla fall hans pappa, som dränker ner varandra i champagne värt sisådär 20 000 spänn/flaska.

 

Han deklarerade stolt:

-Vissa har råd.

 

Är det inte bättre att lägga pengarna på annat? Om inte man har något vettigt att bränna pengarna på...varför inte skänka dem till välgörenhet, exempelvis barn som dör i svält samtidigt som orgierna i Båstad pågår.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund
jag vet vad ordet betyder, men kommer han måsta sitta av sitt straff FÖRE han utvisas, eller blir han utvisad nu direkt och blir fri?

 

Sitta först skickas sen.

 

Är det inte bättre att lägga pengarna på annat? Om inte man har något vettigt att bränna pengarna på...varför inte skänka dem till välgörenhet, exempelvis barn som dör i svält samtidigt som orgierna i Båstad pågår.

 

Well. Rent praktiskt går faktiskt 1 procent av det han bränner på krogen till sida! Om hans pappa tjänar multummultum så går tillochmed mer.

 

Personligen så tycker jag att det borde det vara piskrapp som straff att hälla ut bra champange. Inte på grund av att det kostar pengar utan att riktigt bra champang har verkligen slitits fram av producenterna och ska uppskattas på riktigt sätt. Ochatt uppskatta det på riktigt är inte ens att dricka det på krogen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well. Rent praktiskt går faktiskt 1 procent av det han bränner på krogen till sida! Om hans pappa tjänar multummultum så går tillochmed mer.

 

Jag vet inte vad du syftar på...är det skatten? I sånna fall får man ju hoppas att dessa krogar betalar skatt...man hör ju att det är en hel del svarta pengar. Så det blir nog inte mycket pengar som går till sida.

 

Vad jag förstår så skickar sida pengarna till presidenten i det land som man stödjer och han omfördelar pengarna till befolkningen. Problemet är att de skiter i det. De tar pengarna själva och köper vapen och guld.

 

Såg nyligen en på uppdrag granskning om detta fenomen. Tyvärr såg jag inte hela så jag vet inte om det är sida pengar eller röda korset pengar...men jag antar att nästan all välgörenhet hamnar på ett eller annat sätt i fickorna på gerillans eller presidentens fickor.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund
Jag vet inte vad du syftar på...är det skatten? I sånna fall får man ju hoppas att dessa krogar betalar skatt...

Hehe, jo krogar har ju ryktet att de inte betalar allt de borde men det är ointressant. Eftersom först har vi arbetsgivaravgift, sen skatt på det. Alkoholen kommer från en leverantör som betalar spritskatt företagsskatt. Om vi då säger att krogen inte betalar något alls så försvinner ändå en stor del av pengarana innan det kommer i någons ficka...

 

Vad jag förstår så skickar sida pengarna till presidenten i det land som man stödjer och han omfördelar pengarna till befolkningen.

 

Både ja och nej. Och i fallet ja så är det både ja och nej att presidenten fördelar det till andra ställen än väl valda bankkonton i länder där ingen ser eller hör något...

 

Men säg att 75% går rätt, vill du då lägga ner SIDA helt ändå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men säg att 75% går rätt, vill du då lägga ner SIDA helt ändå?

 

Var läste du i mitt inlägg att jag ville lägga ner sida?

 

Självklart kan vi inte göra det. Men man borde ändra rutiner.

 

Exempelvis:

Kontroll av hur pengarna används. Presidenten eller den som tar emot pengarna SKA redogöra skriftligt EXAKT vart pengarna gått. Sedan ska sida kontakta dessa (ex. bybor) och fråga om de verkligen fått pengarna...exempelvis kan 1 sida snubbe åka ner och se med egna ögon att exempelvis byborna fått vattenrening och annat.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...