Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gött med AC!


virtuosen2

Rekommendera Poster

Ni har era givare felmonterade! -Jag slår vad om (några poäng) att SMHI i morgon, har betydligt lägre siffror (för dagstemperaturerna idag) i era städer!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Skapad
  • Senaste svar

-Glöm för all del inte en påse "färsk fisk" i bilen till nästa dag!

Det gjorde jag några somrar sedan, och bilen stank i flera dar!!!

Urk urk urk..

 

(Fisken köptes på "kvällen innan", bilen öppnades runt kl 12 nästa dag..)

Urk!

 

(Sufletten på/uppe ger mer kyla tillsammans med AC än av/nere..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det var 30 grader i mitt sovrum. Solen ligger på hela eftermiddagen och kvällen. Utan AC hinner temperaturen sjunka till 27 under natten/morgonen innan det värms upp igen till runt 32 på seneftermiddagen.

 

Så jag ångrar inte att jag skaffade AC. Drog igång den i sovrummet för en stund sen. Nere i 25 grader därinne nu. Fortfarande 26 utomhus.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ACn var inställd på fötterna, de enda kroppsdelarna som inte blev svalkade av vinden :)

 

Och hur kul är det att åka nercabbat en sån här härlig dag ;)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com

"There's no way anyone's gonna' come down to the kittyland love center when the trailer park supervisor is runnin' around with piss jugs on a hockey stick..."

- Bubbles

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant sida! Poäng!

 

Dock så är det ju inte officiella siffror så de for nog tas med en nypa salt, kolla t ex på Fagersta idag: +41 grader kl. 17.30 :)

 

Anders Lindals termometer, hmm, ok, vem som helst verkar kunna registrera sin termometer...

[inlägget ändrat 2006-06-11 23:43:41 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju kompletteras med att, enligt SMHI, så var dagens högsta 31,2 grader i Falun. Vi får väl se vad det blir för temperaturer idag när värmen fortsätter, vi har nu på morgonen i stort sett 20 grader på sydväst-sidan.

Officiella temperaturer (SMHI) från klockan 7:

Stockholm 19

Göteborg 18

Östersund 14

Malmö 19

Kiruna 12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så är det ju inte officiella siffror så de for nog tas med en nypa salt, kolla t ex på Fagersta idag: +41 grader kl. 17.30

 

Anders Lindals termometer, hmm, ok, vem som helst verkar kunna registrera sin termometer...

 

Visst, de är inte officiella och man får ta dem med lite sunt förnuft då termometrarna inte garanterat är bra placerade eller helt kalibrerade.

 

Men de ger en fingervisning om läget i landet. I Stockholm på vintern, när det är några minusgrader, är det trevligt med de i viss mån utspridda termometrarna. Då kan man få en sann känsla av temperaturen ut om man ska ge sig ut.. På sommaren med den starka solen är risken större att det är lokala glädjemätningar.

 

Styrkan hos temperatur.nu är annars just den att det är lokala termometrar som är placerade där folk bor och ej på flygplatsen tre mil bort.

 

Ed: ja, tack för poängen :)

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2006-06-12 08:39:14 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ska hålla koll på den sidan.

 

Mitt första intryck var att det var en sammanställning av officiella temperaturer så det kanske var därför jag reagerade lite negativt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min givare utomhus (korrekt monterad) gav 32 grader "high noon" today..

Dvs. klockan 13 sommartid, kl 12 äkta tid: "high noon"

 

Skit samma, ni får var sitt poäng ändå! (utan att ni behöver bevisa..)

Skicka bara ett "svar på detta meddelande" så får ni en poäng, så snart som möjligt..

 

Vid skrivande stund, kl. 17:25, har jag 17grader inne, 27 grader ute!!

:thumbsup:

 

MVH från coolaste killen i stan! (landet?)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svalare med "vanlig bil" (med tak) samt AC..

(Men inlägget ska enbart ses som ett "avundsjuks-inlägg"!)

;)

 

Edit: ställ kalluften "uppåt", inte mot "fötterna". Kall luft sjunker, så för maximal kyleffekt, ska kalluften "blåsa uppåt"..

 

[samma sak, fast tvärt om, med varmluften på vintern!]

 

 

[inlägget ändrat 2006-06-12 17:35:14 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardkng skrev:

Hur lång tid är "en stund", ungefär?

 

"En stund" kommer från tyskans "eine Stunde". 60 minuter, antagligen!

;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det 28,2 grader ute i nordost och 27,6 inne i det rummet.

Skönt! Idag räcker det ju med shorts inne till och med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia får utlovade poäng i morgon! ("med eller utan shorts")

[blev lite lustigt, men no disrespect!]

Mina poäng för dagen att dela ut är tyvärr slut!

 

I morgon, alltså..

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar på förhand då, virtuosen!

Det känns som det blir shorts idag också, 18 grader ute redan.;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
I Götet "just nu": 24 grader varmt. Inomhus: 17 grader!

Jaaa...det är ditt fel (rättare sagt din förtjänst) att jag införskaffade mig en AC i veckan...så en arbetskamrat & jag beställde en varsin på Citcop...helt underbart...varför har jag inte gjort det tidigare.

Nu när man har 26 grader inne så känns det helt underbart, tidigare har jag haft 33-35 grader när jag kommit hem...med fördragna gardiner, men nu har jag runt 26 inne...helt underbart...

 

Är det någon som har en aning om ca. 38 dB går att köra under natten, självklart så kan man inte svara exakt men om man har ganska lyhört i kåken, finns det nån risk att det slår igenom nedåt...??

 

Ute just nu (Sthlm, Kungsholmen) : 28,9

Inne just nu : 26,0 (kör på lägsta speeden)

Utan AC hade jag nog haft runt 31-33 grader inne...*puuust*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

"Trimma in" din AC lite bättre, så får du ännu kallare!

(Sätt den på "rätt ställe", se till att "utloppslangen" isoleras, etc. etc..)

Jag får mellan 8 och 12 grader kallare än utomhus!!

 

Låter den? -Ett litet problem "hjärnan" ska läras;

Ljudet "nollas" av hjärnan, när ljudet "lärs in": Jämför med människor som bor "hela livet" bredvid motorv- eller järnvägen! Dessa är "döva"!!

hehe..

Jag startar faktiskt AC, när den inte behövs", eftersom jag har en lekplats alldeles "utanför": Barnens jollarande och skrik (plötsliga, som väcker mig) dränks av AC:s fina brus.. :thumbsup:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Trimma in" din AC lite bättre, så får du ännu kallare!

Jaaa...ska nog göra det men jag tycker inte att jag behöver köra på "full-muff" utan kör på lägsta speeden, men ska prova under morgondagen att köra på "full-muff" och se hur det blir.

 

Ang. ljudet så ska jag säga, jag sk_ter fullständigt i hur den låter, har inga problem med oljud men jag är lite orolig för grannar, speciellt grannen under men jag får väl se till att han vänjer sig vid "oljudet"...*fniss*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det svalt nu, 28,7 grader klockan 01:20, vad ska man med AC till? :-)

 

Efter en tid med värme vänjer jag mig vid den. Inte så att det känns ok kanske men den stör inte lika mycket längre.

 

Men ändå, visst är det skänt att krypa in i bilen ibland och få sval och fin luft.

 

[inlägget ändrat 2006-07-10 01:26:13 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så att det känns ok kanske men den stör inte lika mycket längre.

Näää...precis, "den stör inte lika mycket längre", det där inte lika mycket fick mig att införskaffa mig en AC, är så himla less på att inte kunna sova på natten, bara ligga & skruva sig.

 

Men ändå, visst är det skänt att krypa in i bilen ibland och få sval och fin luft.

Du ser, det slutar nog med att även Du ilar ner & inhandlar en AC, vänta du bara...;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...