Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS X1600XT , problem med att kolla på avi,mpg divx


MusseAlp

Rekommendera Poster

 

Jag har en asus x1600xt grafikkort, instalerade drivrutinerna till den. Jag har VLC media player som spelar upp alla tänkbara format, men nu när jag ska kolla på avi,divx, mpg filmer så får jag ingen bild, ljudet e ok, men bilden är en soppa av färger, och när jag startar filmerna så kommer det upp en stor ikon i högra hörnet av bildskärmen , där det står Powered by ASUS, Splendid video entertaiment.

 

Är det ngn som har haft samma problem? Hur gör jag för att rätta till problemet?

 

Jag har installerat en massa codecs "alla tänkbara", det blir samma sak som ovan.

 

Tacksam för svar, berätta gärna hur ni löste problemet om ni har råkat ut för det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Roger Edvinsson

Har luskat lite i det och som det ser ut verkar det vara problem med DirectDraw i DirectX. Men jag har ingen lösning på problemet ännu dock.

 

/Roger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att köra WMP eller kanske Zoomplayer och byt mellan att använda överlagring och WMR9.

 

I WMP görs detta genom menyn Verktyg -> Alternativ, välj flik prestanda, klicka på Avanceat (videoacceleration). I dialogen som nu visas är det rutan Överlägg som styr detta.

 

I Zoomplayer, en mycket bra spelare, öppnar man Options/Setup menyn, sätter den i avancerad läge och klickar på Filter Control. Under fliken Standard Media Playback kan man kontrollera vilken teknik som ska användas.

 

Troligtvis står en liknande inställning att finna i VLC men den spelaren kan jag ej.

 

Hoppas detta kan hjälpa er!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...