Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Intranät; personalövervakning.


Nisse Larsson

Rekommendera Poster

Nisse Larsson

Min paranoia tilltar. Därför skriver jag under Öppet Forum.

Finns det någon möjlighet att upptäcka om min e-post, mitt Internetsurfande och övriga aktiviteter på min PC är bevakade, när jag är ansluten till ett intranät?

Hoppas på hjälp.

Mvh

Nisse Larsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Tips ifrån säkerhets bibeln (AC)

 

"The Joke attack"

(eller vad man ska kalla den)

 

Skicka ett skämt till någon okänd address, ett bra skämt är för bra att hålla hemligt, så nätverks admin eller de som eventuellt övervakar kanske börjar dra den också. Eller att du såg 2 medarbetare som gjorde det "biologiska", någonting som garanterat bara MÅSTE berättas.

 

Då kan du börja misstänka att det är någon/några som övervakar dina kommunikationer.

 

Mvh

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Jasså, så du bara hittade på det där om dom två som hade gjort det i kopieringsrummet.. jag som spred ut det till alla...

 

;-)

 

mvh

ErikG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
johan pålsson

Hej !

 

Om du misstänker det (och är oroad över det), byt jobb eller håll dej borta från sånt som du inte ska göra på jobbet.

 

De flesta systemprogram som agerar mot omvärlden (mail, web, proxy, accesservrar osv..) har mycket bra loggningsfunktioner vilket gör att en sysop som lägger AUDIT på dig kan spela in det mesta som du gör (på nätverket) utan att du har någon möjlighet att se det.

 

 

Mvh

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...