Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig hitta en bra brandvägg!


Mr.Corleone

Rekommendera Poster

Jag har provat med zone alarm men det bara kruxar på min dator. Jo jag använder xp. finns det någon barhärtig själ som kan säga en en gratis brandvägg som fungerar bra? Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på och testar en gratisbrandvägg som heter Netveda. Den heter safety.net också (av nån anledning)

Den har ett lite annorlunda sätt att skapa avancerade regler, dvs om man t.ex. vill styra specifikt vilka portar ett program får använda. Men funkar bra direkt efter installationen. Den frågar om programmet får ta sig ut på nätet och sen bråkar den inte mer. Jag har inte ansett mig behöva göra så många regler (bara ett par stycken för att lära mig hur det går till) den verkar vara säker "direkt ur boxen" som man brukar säga.

Jag har kört den i nån månad och gillar den. Den klarar av dom vanliga stealth proven på t.ex. grc.com, sygate, pcflank.

Själv använder jag mig inte av en del andra funktioner som finns: Blocka olämpliga sajter, bilder, snuskiga ord (jo, den är amerikansk ;) och annonser

 

http://snipurl.com/h908

 

Sygate är bra också. Den är uppköpt av symantec (dom som gör Norton) dock, så det är frågan hur länge den kommer och underhållas.

http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

 

 

[inlägget ändrat 2005-09-21 00:06:48 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick inte ned sygate så det blir netvida. kan jag höra av mig om jag får nå krux.... det såga ganska kompiserat ut!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick inte ned sygate så det blir netvida. kan jag höra av mig om jag får nå krux.... det såga ganska kompiserat ut!

 

Visst, jag hjälper till där jag kan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Virus - Antivirus

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Gratisprogram (freeware)|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...