Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med färg i filmer


webdex

Rekommendera Poster

Hej. Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta och att jag skriver detta i rätt forum.

 

Jag har tidigare kunnat se filmer utan problem på min dator men numera är det precis som om kvaliteten bildmässigt har försämrats avsevärt. Alla filmerna jag har visar nu flashiga färger medan det tidigare har varit knivskarp och normal bild. Vad beror detta på?

 

Mitt bildskärmskort är ett Nvidia GeForce 6800 LE, 128 mb. Jag tror inte det skulle vara något fel på kortet i sig för spel och så vidare funkar perfekt och jag får högsta bildkvalitet utan problem.

 

Snälla hjälp mig någon om ni vet vad detta är för något.

 

Tack

 

MVH /F

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
webdex skrev:

...och att jag skriver detta i rätt forum.

 

...provar att flytta tråden till Multimedia istället.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla då inställningarna för färgerna vid överlagring i grafikkortets drivrutin. Testa att ställa in spelaren att nyttja Overlay(överlagring) eller ej.

 

Ja, det är de tips jag kan ge.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna egenskaper för Skrivbordet, flik inställningar, knapp avancerat, flik Geforce, i sidomenyn Färgkorrigering.

 

Se även bifogad bild.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2005-09-02 19:05:00 av Monshi]

745620_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen :)

 

Monshi! Det lyckades! Och jag upptäckte ju dessutom att av någon anledning hade något program jag installerat helt stängt av mjukvaran jag fått med bildskärmskortet. Jag gjorde inställningen med avancerat läge som du visade på bild också .. Perfekt! =) Tackar så jättemycket! =)

 

/F

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...