Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpt musik till mp3


hjälp

Rekommendera Poster

Hej! Min sambo köpte några låtar, men när vi ska föra över dom till mp3 går det inte. D.v.s. det går, men de funkar inte att spela.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Om jag förstår dig rätt vill du föra över en wma-kodad låt till en mp3-spelare. Och din mp3-spelare klarar inte av att spela upp den.

 

Om så är fallet är problemet att din mp3-spelar inte klarar av wma-kodade låtar utan endast mp3. Lösningen skulle vara at koda om låten till mp3format istället för wma.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Om så är fallet är problemet att din mp3-spelar inte klarar av wma-kodade låtar utan endast mp3.

Enligt specen för den spelaren ska den dock hantera även wma.

 

Det är inte så att ni råkat köpa drm-skyddade WMA-låtar? Känner inte till så mycket kring detta skydd, men det verkar som det kanske är det ni har problem med. Går det bra att spela låtarna på datorn?

 

Förut hittade man en hel del program som konverterade skyddade WMA till oskyddade mp3:or, men på de länkar jag har kvar står det att dessa program inte fungerar längre (någon legal historia ligger nog bakom detta)

 

I tråden nedan har Pentti H ett liknande problem

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=725119

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst ska spelaren klara wma-låtar och det finns redan sådana låtar på spelaren som fungerar fint. Om det finns något särkilt skydd vet jag inte.

 

Det går bra att lyssna på datorn och även att bränna på cd-skiva på den dator där de laddades ner, men inte en annan dator.

 

[inlägget ändrat 2005-07-24 12:54:30 av Net]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det går bra att lyssna på datorn och även att bränna på cd-skiva på den dator där de laddades ner, men inte en annan dator.

Då är låtarna nog drm-skyddade och då finns det nog inte något (lagligt) sätt att komma runt dem (Har jag fel?)

 

Det bästa är att i fortsättningen vara uppmärksam och undvika inköp av musik som inkluderar dessa kopieringsskydd införda av penninghungriga RIAA och co.

 

Du kan läsa lite mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har nu varit i kontakt med den ansvarige där vi laddade ner filerna. Tydligen har det blivit något fel med licensen.

 

För att det ska funka ska man kopiera filerna från Windods mediaplayer. Någon som vet hur man gör det? Det finns ju fliken "kopiera", men är det inte endast till för att kopiera från cd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...