Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna mp3 på dvd


Berryl

Rekommendera Poster

Hej

 

Vill bränna ut lite mp3 på en dvd skiva för att sen kunna spela upp skivan i en stationär dvd. Går det? Har Nero version 6.6.0.3.

Det som verkar funka att göra i Nero är en .iso, men kan man sen spela upp det i spelaren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt och hållet på dvdspelaren. Om den är märkt med "mp3", "windows media" eller nåt sånt kan det funka.

 

Man bränner en vanlig "data-cd": Lägg mp3-låtarna i mappar först så blir det lättare att hitta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i Nero så kan man ju välja mellan DVD o CD när man startar en ny kompilation. Men då menar du att jag ska välja CD och bränna där. För på DVD finns ju bara alternativen:

 

DVD-ROM (ISO)

DVD Copy

DVD-Video

DVD-ROM (Boot)

DVD-ROM (UDF)

DVD-ROM (UDF/ISO)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, nej naturligtvis ska det vara dataDVD ;)

 

Om ingen annan ger ett säkrare svar (jag har inte Nero själv) så skulle jag satsa på något av de två sista alternativen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Om den är märkt med "mp3", "windows media" eller nåt sånt kan det funka.

 

Inte helt säkert, min DVD-spelare är märkt mp3, men kan bara spela dessa från CD, ej DVD.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Hmm, har inte testat våran ännu. Den kan i alla fall spela upp divx och xvid från DVD så det kanske är ett gott tecken? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Den kan i alla fall spela upp divx och xvid från DVD så det kanske är ett gott tecken?

 

Förhoppningsvis. Min kan inte divx/xvid, så det kanske är det som gör det! :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl ta och testa det nån dag.

 

Som en sidonot: Attans vad förvånad jag blev när jag kollade på min första Xvid-film på dvd-spelaren. Vilken kvalitet!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...