Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man ett bildcollage enkelt, behöver hjälp?


NUO

Rekommendera Poster

Har letat och sökt men inte hittat rätt program.

 

Det jag vill göra är att helt enkelt kunna ta ett antal bilder och sätta ihop dom till en bild som ett litet eller stort collage typ 6x6 bilder.

 

Att göra detta manuellt i tex Psp tar liksom för lång tid då man måste klippa och klistra.

 

Finns det ngt program som sätter ihop ett sådant enkelt och lätt eller går det att göra i psp / photoshop automatiskt?

 

/ Tacksam för hjälp.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med bildcollage?

 

Jag kan tänka mig flera varianter:

 

1. Alla bilder är exakt lika stora (pixlar) och de ska allihopa ligga knat i kant.

 

2. Bilderna ska klistras ihop på något "konstnärligt vis", typ som när man klistrar upp pappersbilder på kartong eller så.

 

3. Det är ett panorama det är frågan om där bilderna skaanpassas till varandra för att kunna klistras ihop "sömlöst".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske förklarade lite dåligt i mitt första inlägg, men som bilderna ligger i länken nedan på kent dvs sida vid sida. Det är så jag vill kunna göra lite snabbt med bilderna.

 

Det borde vl finnas något program som fixar sånt?

 

http://www.bostream.nu/jajja/kent_samling1.htm

 

(Klicka "på video" i vänster spalten)

 

Mvh NUO

[inlägget ändrat 2005-05-23 10:47:51 av NUO]

[inlägget ändrat 2005-05-23 10:49:02 av NUO]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går bra med Picasa. Markera de bilder du vill använda, klicka på Collage och välj Picture Grid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så hemskt mycket "genioor" :)

 

Picasa löste ju mina problem. Finns säkert fler program , men det var sånt här jag ville ha tag på.

 

Första frågan jag ställer här, och det löste sig direkt :)

 

/NUO

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...