Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det går inte att ta bort mapparna!


Dr. Benny

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft två mappar på min dator i ungefär 2 månader nu och de vägrar att försvinna! Jag har provat med olika program som kan deleta filer som har "fastnat" men det går inte ändå eftersom det är två mappar jag har inte två vanliga filer. Det är ingenting i mapparna och när man försöker slänga dem så står det... "Det går inte att ta bort mapp 1 och mapp 2 det går inte att hitta filen" Hjälp mej snälla! ja blir så trött på dem där mapparna!

 

MVH Benny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in så att du kan se alla filer och mappar?

Verktyg - (Mapp)alternativ eller liknande - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

Bocka för Visa innehållet i systemmappar

 

Så att du är säker på att mapparna är tomma.

 

Försökt i felsäkert läge?

Från Kommandotolken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver det som Cecilia föreslår så tycker jag att du bör prova att köra XP:s ”fel-check” på disken. Markera disken, högerklicka > verktyg > ”Error-checking (eller vad det heter på svenska).

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det inteär systemmappar, som ska vara där, även om dom verkar tomma?

 

 

Annars kan du också gå in i dosläge och ta bort dom, men då behöver du en gammal hederlig startdiskett.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2005-05-25 00:30:11 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har haft liknande problem med filer och mappar som är skapade av ett program. Antalet tecken har varit för många filnamn+sökväg. Jag fick döpa om mappar högre upp i trädet för att komma under det totala antalet tecken och sedan gick det att radera filerna.

// Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...