Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vet någon nåt program för att komma förbi windows access-inloggningsrutor? (inte programmet access)


Henrik30000

Rekommendera Poster

Henrik30000

Vet någon nåt program för att komma förbi windows access-inloggningsrutor? (inte programmet access)

 

Jag menar alltså såna som FTP-inloggningar ungefär, i XP visas en nyckel på en blå-vit gradient bakgrund över inlognings-grejerna

 

Det jag behöver detta till är för att komma in till inställningarna på våran router, som jag inte har varken användarnamn eller lösenord till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en D-Link så prova med:

Användarnamn: Admin och blankt lösenord, det är default inställningen, även den som gäller efter reset.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte förbi inloggning på en router. Så är det bara. Din enda möjlighet är att skaffa rätt på lösenordet. Om den som satte upp den slarvade, så gäller fabriksinställningen (Titta på nätet efter manual till just din modell) typ admin/pass eller något.

 

Har förra hussen satt ett lösen, så kan du alltid återställa routern till fabriksinställningarna. Detta står också i manualen. Då är du på ruta ett och får konfigurera routern från scratch.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...