Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker ett program


Mats.

Rekommendera Poster

Vi har en policy på PC där skärmsläckaren aktiveras efter 10 minuter och Ctr-Alt-Del krävs för att öppna Windows igen.

 

Denna policy ställer till bekymmer för de användare som t.ex. kör en PowerPoint presentation för en församling när plötsligt skärmsläckaren aktiveras. Att ständigt putta på musen är ingen bra lösningen.

 

Jag söker efter ett program där användaren kan aktivera och få frågan hur länge t.ex. ett möte skall vara och där kunna ange att mötet skall vara i 60 minuter. Under dessa 60 minuter aktiveras inte skärmsläckaren.

 

Någon som känner till en sådan produkt?

 

 

/ Mats

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja jag vet inte men i många program/spel kan man göra inställningen att skärmsläckaren inte ska gå igång så länge programmet körs. Kanske inte det går i powerpoint.

 

Går det inte bara slå av skärmsläckaren medan presentationen pågår?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar ni tio minuter på en och samma PP-bild?

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns fler policy och skälet till det är ”säkerhet” och kan inte ändras av användaren utan det styrs från AD.

 

Skärmsläckaren: aktiverad

Skydda skärmsläckare med ett lösenord: aktiverad

Timeoutvärde på skärmsläckaren: 10 minuter

Dölj fliken Skärmsläckare: aktiverad

 

 

/ Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen så gör användarna det. Jag hade inte skrivit detta inlägg om jag inte hade lyssnat på användarens problem.

 

Förmodligen har du aldrig kört en presentation inför 100 deltagare och då är det kanske svårt att förstå mitt dilemma.

 

 

/ Mats

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går det inte bara med en användare som ligger i ett annat ou, men andra instlllningar...en presentationsanvändare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

 

Jag har funderat på det men rätt så snart så skulle alla noder ingå i ett sådant OU och då har jag sänkt säkerhetsnivån.

 

Istället vill jag att programvaran kan sänka säkerhetsnivån temporärt de tillfällen som användaren skall köra en presentation.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen så gör användarna det. Jag hade inte skrivit detta inlägg om jag inte hade lyssnat på användarens problem.

 

Förmodligen har du aldrig kört en presentation inför 100 deltagare och då är det kanske svårt att förstå mitt dilemma.

Jag förstår ditt dilemma även om jag som mest hade upp till 95 åhörare.

 

Jag reagerade på att åhörarna får titta på en och samma bild i tio minuter. Då blir det svårare att fånga deltagarnas uppmärksamhet.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på att få hjälp med hur jag kan lösa problemet, inte hamna i en diskussion om hastigheten på en presentation.

 

Det var som jag skrev i mitt första inlägg att det var ett exempel hur en situation med skärmsläckaren kan uppstå vid ett möte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hujeda mig vad svårt det skulle vara att hitta en sådan enkel sak. Till Mac'en hittade jag ett ganska snabbt. För windows95 fanns ett tips om att köra ett DOS-prog. och i genskaper för det välja att inaktivera skärmsläckaren.

HIttade dock ett program som gör betydligt mer än att förhindra skärmsläckaren.. Vet inte om det är något sådant du vill ha, men det finns på:

http://www.popularshareware.com/Kill-Win-Pro-download-278.html

 

Vidare fann jag lite kod som man kan använda;

http://groups-beta.google.com/group/comp.os.ms-windows.programmer.win32/browse_frm/thread/9b74cacb036e628d/92b26b573b5a7ca5?_done=%2Fgroup%2Fcomp.os.ms-windows.programmer.win32%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26safe%3Doff%26&_doneTitle=Back+to+topics&_doneTitle=Back&&d#92b26b573b5a7ca5

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...