Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varierande storlek på 'Ledigt utrymme' på systempartition


Strox

Rekommendera Poster

På min systempartition som är 8 GB är det stora variationer på mängden ledigt utrymme från tid till annan. Kan variera med någon GB utan anledning mellan omstarter. Nu senast vid installation av SP2 gick ledigt utrymme ner från 4.5 till 2.8 GB, inga andra installationer har gjorts.

Vad beror den här variationen på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något från Symantec installerat, t.ex. Norton SystemWorks? Högerklicka på papperskorgen och har du Empty Norton Protected Files som alternativ, töm det och du har utrymme.

Tömt temp-mappen? C:\Documents and Settings\Ditt namn\Lokala inställningar\Temp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har NAV2004 men kan inte hitta 'Empty Norton Protected Files' i papperskorgen, eller någon annanstans.

Temp-mappen tömmer jag med jämna mellanrum, den är tom nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla andra temp också, det finns ju en funktion 'diskrensning' du kan köra. (Minns tyvärr inte hur man kommer åt det, du får väl leta lite.)

Hur är det med växlingsfilen? Den kan vara inställd på min-max storlek, då tar den olika mycket utrymme beroende på behov.

Kolla: högerklicka på "my computer" -->Properties --> Advanced --> 'Settings' under performance --> Advanced --> Virtual memory --> Change

Nu ser du initial size & max size.

Det är helt ok att ha min - max, du behöver inte ändra något. Men du ser ju hur diskutrymmet kan påverkas.

(Jag har hört sägas att datorn blir något snabbare om man har en fast storlek, lite tveksam till om det skulle kunna ha någon betydelse. Blir det någon skillnad är den nog så liten, jag tvivlar på att man skulle kunna mäta upp den.)

 

//Peter

 

In Pingvino Veritas!

"Endast döda fiskar följer strömmen!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl normalt att installationen av SP2 tar en hel del utrymme, den sparar ju undan en hel massa för att man ska kunna ångra installationen och ta bort SP2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...