Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN Messenger trög?


Rax

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har upptäckt något som jag aldrig sett förr när jag använder MSN Messenger. Så fort jag ska skriva till en vän dröjer det nästan 3-5 sekunder innan det går fram till mottagaren. Det är som om hela rutan jag skriver "fryser", mus går att röra men muspekaren syns inte när man för den över rutan man skriver i. Sen dyker texten upp hos mottagaren och då är allt som vanligt. När jag skriver nästa rad, lika dant igen. Detta är lite frustrerande i längden. Någon som vet vad detta kan bero på? Datorn i sig kan jag inte tänka mig att det är för den är nästan helt ny.. Någon som kan hjälpa?

 

Rax

[inlägget ändrat 2004-09-06 22:02:51 av Rax]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan beror på att du har ngt annat program som belastar din internet-uppkoppling ex. dc eller kazaa etc.

 

nyllet.nyk

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 09:38:38 av jkasto]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej .. Hur kollar jag vilka bakomliggande processer som är igång och vilket som tar mest utav minnet? Det konstiga är att det är bara så i MSN när man skriver men ingen fördröjning alls i andra program?

 

jag har inte dc eller kazaa.

 

[inlägget ändrat 2004-09-08 14:05:08 av Rax]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Har du senaste MSN Messenger?

Det har kommit ut ett antal nya versioner.

 

En del program kan strula när de blir för gamla. Har själv råkat ut för detta. När sen den nya versionen är installerad så går det som en dans igen.

 

Prova annars andra alternativ typ Miranda där du kan köra flera chattprogram samtidigt. Ett litet smidigt program. Skaffa bara Passport, så är saken biff.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...