Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför tiger kvällspressen ihjäl att TV3 är kodat


Blindbock

Rekommendera Poster

Mitt brev till Aftonbladets sportredaktion (klipp gärna och klistra och skicka in till valfri redaktionsmedlem på Aftonbladet).

--------------

Fortfarande tiger Aftonbadet och övrig kvällspress om Viasats plötsliga kodning av TV 3 på Boxer mitt under World Cup. En tidning i Sundsvall säljer dock inga world cup tröjor så de kan vara opartiska. Läs själva på:

http://www.stonline.se/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=414884

Ge mig en anledning varför jag ska fortsätta köpa er tidning och vara plusmedlem när ni ligger så långt från opartiskhet mot MTG man möjligen kan ligga. Säg inte att nyheten inte är stor nog. Den måste väll vara större än när en BigBrothermedlems bröst går sönder.

 

//Ditt namn

------------

 

Läs mer på:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=616841#618107

 

[inlägget ändrat 2004-09-05 09:58:41 av Blindbock]

[inlägget ändrat 2004-09-05 10:01:33 av Blindbock]

[inlägget ändrat 2004-09-05 10:02:45 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon kommer en artikel i Aftonbadet:thumbsup:

 

Jag hade nog fel tyvärr.

:thumbsdown:

[inlägget ändrat 2004-09-06 08:04:57 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Enligt Viasats informationschef Bert Willborg var det inte ett avsiktligt drag att kryptera mitt under turneringen.

- Det är olyckligt att det sammanfaller, säger han. Men vi väntade tills matchen mot Tjeckien var slut. "

 

Det var ju jättesnällt att dom väntade tills matchen var slut!

 

Varför ingen omröstning om vad man tycker om detta plötsliga krypterande? Det brukar ju vara "undersökningar" om vad läsarna tycker.

 

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har jag skickat till skribenten av artikeln ifråga:

 

"Va!

 

Är det allt ni kan skriva om detta horribla sätt att behandla svenska folket som äntligen med endast tv-avgiften och en kortlös box kunde se de populäraste kanalerna? Tre korta stycken och ingen röstningsruta om vad vi tycker? Är ni tillsagda av MTG att hålla igen eller? Det luktar i varje fall så!"

 

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse i skogen, tack för att du sköter om våra bilder på forummet och du verkar också vara en bra kille som säger ifrån. Det är så att Aftonbladet har fått många brev, från många personer om sitt tigande i frågan. Äntligen kom en liten artikel och en intervju med en tv-tittare som jag tykte de förlöjligade. Jag kommer kopiera din text och också skriva till författaren av artikeln + mina egna synpunkter.

 

Aftonsbladets tröjförsäljning med worlcuptröjor går nog bra skulle jag tro.

 

De skriver ingenting om risken med att chansa att köpa ett boxerkort som är en osäker investering då man aldrig vet vad Viasat hittar på. Oseriösare företag får man leta efter. Och till dem har forbollsförbundet sålt ut sig och sponsorer som Spendrup stöttar dem. Aldrig att jag tar en guldöl i min mun mer, aldrig att jag går och tittar på allsvenskan mer.

 

Jag kan se World Cup genom parabolen men jag bojkottar nu att titta på denna turnering. Jag kommer säga upp mitt abbonemang så fort det går.

 

En sak till... hoppas de drar ut bredband ut till dig och alla i skogen. Jag bor själv långt utanför stan men har genom kommunen, Svenljunga, fått bredband.

 

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 07:36:25 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...