Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spelet är för mörkt!


Vaddå_virus?

Rekommendera Poster

Vaddå_virus?

Hej!

 

Har köpt Colin McRae 4, men spelet uppträder alldeles för mörkt. Jag har provat att ljusa upp skärmen via skärmens inställningar massor, men då blir "normalläget" i Windows väldigt ljust och blekt.

 

Har även ändrat på grafikkortets inställningar under "display properties" i kontrollpanelen.Nog måste man väl kunna justera detta någon annanstans?

 

Någon som har nån bra idé att testa?

-Tacksam för all hjälp!

 

 

Operativ: WinXP

Grafikkort: ATi 9800 Pro 128Mb

[inlägget ändrat 2004-08-21 15:51:42 av Vaddå_virus??]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har aldrig varit med om något spel där man inte kunnat ändra en eller flera av storheterna ljussstyrka, gamma och kontrast någonstans i spelets inställningar. Har inte spelat CM 4, men de inställningarna bör väl finnas under någon rubrik som Settings, System, Display etc. Skulle i första hand ändra där (oftast måse sedan inställningarna sparas också för att de ska få någon verkan).

 

Jag kör med ett Nvidia kort, där kan jag gå in i Egenskaperna och skapa en speciell profil för de färginställningar jag vill ha. De påverkar visserligen skärmen som helhet även utanför spelet, men om jag sparar den med något lämpligt namn, kan jag sedan snabbt och enkelt med ett musklick via en pop-up-meny ladda in den innan jag kör spelet ifråga och sedan lika snabbt gå tillbaka efteråt. Antar att liknande funktion finns för Ati.

 

Men som sagt, kolla spelet självt först.

[inlägget ändrat 2004-08-21 16:15:10 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta spel har möjlighet i Options att ställa in Gamma Correction. Pröva att vrida upp värdet på detta, det brukar hjälpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...